Helpdesk en Servicedesk

Klantenservice KLM: met welke vragen kan ik terecht?

woensdag, 20-6-2018  

Afgelopen jaren gingen Nederlanders samen maar liefst 19 miljoen keer op vakantie naar het buitenland. Dat aantal neemt al jaren toe; ieder jaar krijgt KLM meer passagiers te verwerken. De luchthaven redt zich daar goed mee, maar af en toe gaat er wel eens wat mis. De klantenservice van KLM helpt je bij het oplossen van een probleem, of met aanvullende informatie over je reis. Ze kan je echter niet overal mee van dienst zijn. Soms bellen mensen met vragen die helaas niet beantwoord kunnen worden. Dat is jammer. Niet alleen voor diegene die belt, maar ook voor de maatschappij zelf. Zij zien ook liever dat hun klanten tevreden zijn. Om misverstanden te voorkomen, lees je in dit artikel een aantal vragen die vaak worden gesteld aan de klantenservice van KLM. Daaruit kun je opmaken of jouw vraag ook te beantwoorden valt. Wie weet heb je geluk en staat je vraag hier al tussen!

  • Kan ik een vlucht omboeken?
  • Wat zijn de tijden waarop mijn vlucht vertrekt?
  • Hoe zit de luchthaven in elkaar?
  • Heb ik een Visa of paspoort nodig?
  • Wat is het tijdsverschil met Nederland?

Veel mensen benaderen de klantenservice van KLM met de vraag of zij hun vlucht kunnen omboeken. In veel gevallen is dat prima mogelijk. Vaak moeten wel omboekingskosten worden betaald. Het is daarom verstandig om in een vroeg stadium te bekijken of een vlucht haalbaar voor je is. Het wijzigen van je vertrektijd is een heel gedoe en kan tot misverstanden leiden! Is er echt een situatie ontstaan waardoor je niet meer kunt vertrekken? Dan kun je een vlucht ook annuleren. Daarvoor heb je vooraf een annuleringsverzekering afgesloten. Onder bepaalde omstandigheden krijg je dan het volledige aankoopbedrag terug. De klantenservice van KLM helpt je graag bij dit proces.

Klantenservice KLM: informatie over je vlucht

Het overgrote deel van de vragen heeft te maken met vluchtinformatie. Zo kun je op elk moment je vertrektijd opvragen. Dat kan heel handig zijn, bijvoorbeeld als je te maken krijgt met vertraging. De borden op het vliegveld hebben niet altijd de meest actuele informatie; de klantenservice van KLM weet vaak meer. Wanneer je opbelt en je vluchtnummer doorgeeft, krijg je de laatste stand van zaken. Het komt natuurlijk voor dat de klantenservice van KLM op dat moment ook niet meer informatie heeft. Je kunt dan later terugbellen, of de borden in de vertrekhal in de gaten houden. Je kunt ook terecht voor informatie over het vliegveld. Kun je een bepaalde gate echt niet vinden? Bel de klantenservice van KLM dan voor advies. Zij kunnen je in een handomdraai naar de juiste plek begeleiden. Ook vragen veel reizigers zich af of ze een paspoort nodig hebben voor een bepaalde vlucht. Een goede vuistregel is: voor iedere intercontinentale vlucht is een paspoort vereist. Binnen Europa kun je vaak reizen met een ID-kaart, maar een paspoort heeft eigenlijk altijd de voorkeur. Tot slot heeft de klantenservice van KLM een reeks klokken, met daarop de verschillende tijdzones. Ze kunnen je dus meteen vertellen wat het tijdsverschil is tussen Nederland en je bestemming.

Een snelle vraag verdient een snel antwoord

Op deklantenservice.nl vind je alle contactgegevens van de klantenservice van KLM. Daarbij kun je denken aan de verschillende telefoonnummers, bijvoorbeeld van het Service Centre of Customer Care, maar ook aan het e-mailadres of het adres van de website. Wil jij een snel antwoord op een snelle vraag? Dan ben je hier dus aan het juiste adres! Vergeet niet om een beoordeling achter te laten. Zo weten andere mensen hoe goed jij de dienstverlening vond.


Comments are closed.