Auto's en Motoren

DSG mechatronic onderhoud bij garage Haarman

woensdag, 15-7-2015  

Heeft u problemen met uw DSG versnellingsbak? De kans is groot dat dit dan in de DSG mechatronic zit. De nieuwe versnellingsbakken zijn geheel elektrisch gestuurd, daardoor kan er gemakkelijk wat fout gaan in deze programma’s. Zelf kan je hier weinig aan repareren, je hebt hier echt een garage voor nodig. Dus als er iets mis is met uw DSG mechatronic dan kunt u het best bij garage Haarman komen. Ze hebben een eigen garage met alle nodige apparatuur. Doordat ze zich hebben gespecialiseerd in de VAG groep, en dan vooral de 7-traps DSG versnellingsbak, zijn ze de beste specialist om met al uw problemen met uw auto te helpen. Ze kunnen de DSG mechatronic voor u repareren en onderhoud plegen. Als repareren echter niet mee mogelijk is kunnen ze ook een nieuwe DSG mechatronic voor u in de auto zetten. Door de goede contacten die ze hebben opgedaan tijdens de jaren van specialisatie kunnen ze deze tegen de beste prijzen aan u leveren. Het vervangen van de dubbele koppeling is ook een optie bij garage Haarman. Hier is speciaal gereedschap voor nodig en zeer veel specialistische kennis, dit hebben ze bij deze garage echter allemaal in huis. Als u niet een reparatie of onderhoud wil, maar uw DSG mechatronic wil optimaliseren, dan kan garage Haarman u ook van dienst zijn. Door middel van aanpassingen in de software kan namelijk de snelheid van het schakelen vergroot worden en ook zelfs de koppel van de motor vergroot worden.

Wat is de DSG mechatronic en wat zijn de voordelen?

Zoals we allemaal weten is de DSG versnellingsbak een versnellingsbak met twee assen. Door de oneven en even versnellingen op een aparte as te zetten kan er veel sneller geschakeld worden en hoeft er geen koppelingspedaal meer in de auto te worden gebruikt. De DSG mechatronic is een unit die los hiervan voor op de DSG wordt gezet. In deze DSG mechatronic zitten bijna alle sensoren die worden gebruikt. Er is maar een andere sensor die ergens anders in de versnellingsbak zit. Ook zit de computer in deze DSG mechatronic en de ventielen zijn hier ook in geïnstalleerd. Het is dus een zeer belangrijk deel van de versnellingsbak. Het is dus de computer kern van de DSG, hij analyseert de hele motor en stuurt dan de nodige informatie en opdrachten naar de DSG zelf. Zo worden hier de schakel beslissingen genomen.

Enkele van de grote voordelen van de DSG mechatronic zijn:

  • U kunt schakelen zonder een krachtonderbreking
  • De tijd van het schakelen is veel korter dan in een normale auto
  • Het brandstof verbruik wordt aanzienlijk beperkt
  • U heeft geen koppelingspedaal meer nodig

Het schakelen zonder dat er een krachtonderbreking plaatsvindt is een van de grootste voordelen van de DSG en de grootste reden waarom mensen hiervoor kiezen. Omdat er twee assen in de DSG zitten hoeft u namelijk niet los te koppelen en kan er meteen een nieuwe versnelling worden gekozen. Er wordt dus eigenlijk niet van versnelling gewisseld, maar wat er gebeurd is dat er van koppeling wordt gewisseld. Alle even versnellingen zitten op de ene as en alle oneven op de andere, zo kan er steeds tussen de twee assen gewisseld worden. Het fijne hieraan is dat de volgende versnelling als het ware al kan worden aangezet als de voorgaande versnelling nog draait, er is dus een klein moment van twee assen, of twee versnellingen die kracht geven. Hierna wordt een van deze versnellingen weer afgekoppeld en is er geschakeld naar de volgende versnelling. Alle andere voordelen hebben hier natuurlijk mee te maken. Omdat u geen koppelpedaal meer hoeft te gebruiken wordt de tijd van het schakelen ook veel sneller. Al zijn er soms mensen die enorm snel kunnen schakelen met een koppelpedaal, het kan nooit sneller gaan dan geen pedaal te gebruiken. Voor de echte autoliefhebber en racer is het natuurlijk ook heel gaaf dat u met de DSG mechatronic veel sneller kunt schakelen, en dus ook veel sneller kunt accelereren. Het afnemen van het brandstofgebruik past ook erg in de huidige trend van aandacht voor het milieu. Dit is ook een van de redenen dat de DSG in populariteit heeft gewonnen de afgelopen jaren.

Iets meer over garage Haarman

Zoals gezegd is garage Haarman een echte DSG specialist. Jaren hebben ze zich gespecialiseerd in de VAG groep en nu hebben ze zich door gespecialiseerd in de 7-traps DSG versnellingsbak. Doordat ze zich alleen op dit type motor richten kunnen ze u werkelijk overal mee helpen en weet u ook zeker dat het goed zit. De DSG mechatronic is erg ingewikkeld en u kunt hier niet zomaar mee naar een garage gaan, hier is een echte specialist voor nodig. Bij garage Haarman zit u dus aan het juiste adres. Ze kunnen u helpen met het repareren, het onderhouden en het optimaliseren van uw DSG versnellingsbak. Ook kunnen ze een nieuwe DSG voor u leveren als hij niet meer te repareren is.

Als u nog vragen heeft over de DSG mechatronic dan kunt u ook altijd even contact opnemen met garage Haarman. U kunt ten eerste eens een kijkje nemen op hun website. Maar u kunt ook even bellen of mailen. De contactgegeven kunt u wel vinden op de website. Hiernaast kunt u ook altijd even langskomen bij de garage tijdens werktijden en een praatje maken met een van de werknemers.

Deel Dit Bericht...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest


Comments are closed.