Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 06:24:38
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Boeken van Sten Oomen / Door het raam Soul Travel
| |-+  Door de hemel
| | |-+  In de planning: een kinderboek! DOOR DE HEMEL
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: In de planning: een kinderboek! DOOR DE HEMEL  (gelezen 8411 keer)
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 13 November 2008, 10:13:44 »

Omdat ik op dit moment niet meer lesgeef (behalve aan volwassen cursisten), heb ik alle tijd mij op mijn bedrijf en uitgeverij Door het raam Soul Travel te richten. Na DOOR HET RAAM - Ervaringen met uittredingen, DOOR DE POORT - Ervaringen met astrale erotiek, DOOR DE NACHT - Praktisch doe-boek voor uittredingen en de redactie en vertaling van DE DOOD EN ZIJN LEERLING - De dood als vriend in liefde, transformatie en wijsheid wordt het tijd voor iets anders: een kinderboek. Moet zij ook zo nodig?, zal iemand misschien wel denken. Nee en ja.

Ik dacht: waar heb ik echt zin in? Het antwoord: in creatief fotoshoppen en misschien ook wel wat tekenen en een klein beetje schrijven. Gisteren kwam er opeens het idee van het kinderboek, hoewel dit idee wel eens eerder door mijn brein geglipt is.

Moet zij ook zo nodig? Nee hoor. Knipoog

Ik besef wel dat de wereld bijna één groot kinderboek is als je kijkt naar het enorme, prachtige aanbod. Daar hoeft een Sten Oomen niet zo nodig aan bij te dragen.

Moet zij ook zo nodig? Ja. Lachebek

Het boek dat ik wil schrijven en maken bestrijkt een gebied waar nauwelijks nog werk in gedaan is. Zijn er eenvoudige boeken waarin kinderen van nu spelenderwijze kunnen zien en lezen dat het heel normaal is om 's nachts vleugels te hebben of tijdens een bijna dood-ervaring opeens hoog in de lucht te zijn? Nee, zulke boeken zijn er naar mijn weten weinig.

En zo'n boek wordt het dus. Het zal een kinderboek worden, maar geschikt voor alle leeftijden. Ik wil het namelijk echt een foto- plus tekeningenboek maken, de tekst is ondersteunend, zodat veel mensen (jong en oud) er met plezier naar kunnen kijken.

De titel: DOOR DE HEMEL - Iedereen heeft vleugels

(ondertitel kan misschien nog aangepast worden)

ISBN: 978-90-813151-3-5
Omvang: 32 bladzijden
Afmeting: 21,5 bij 21,5 centimeter
Gebonden
Full colour
Uitgeverij: Door het raam Soul Travel
Tekst: Sten Oomen
Bewerkte foto's: Sten Oomen
Illustraties (getekende figuurtjes): Sten Oomen

Doelgroep Laten we zeggen, zes jaar en ouder, hoewel iets jongere kinderen het misschien ook wel kunnen snappen als vader of moeder het boek met ze doorneemt.

Waarom voor kinderen? Omdat ook kinderen uittredingen en bijna-doodervaringen meemaken en het voor ouders moeilijk is daar adequaat mee om te springen. Als de kinderen het al vertellen. Als de ouders weten of vermoeden dat hun kind gevoelig is aangelegd en 'paranormale' (normale!) vlieg- en hemelervaringen heeft, dan kunnen ze dit boek erbij pakken zodat hun kind zich erkend en begrepen voelt.

Het boek zal in eenvoudige zinnen (een tot zo'n vier per bladzijde, dus heel kernachtig) ingaan op levensvragen: waar komen we vandaan, waarom zijn we op de aarde, wat zijn een uittreding en een bijna dood-ervaring en waar gaan we heen als we de aarde weer verlaten?

Deze zinnen worden paginagroot geïllustreerd met bewerkte foto's en getekende figuurtjes.

Wanneer te verwachten: 2009.

Ik hoop hiermee het Nederlandstalige, esoterische boekenaanbod te verrijken. Zegt het voort en houd mijn sites in de gaten voor meer informatie.

© Afbeelding: Door het raam Soul Travel (dat wordt niet de voorkant van het boek, maar staat wel in het boek)

« Laatste verandering: 03 Februari 2009, 07:40:27 door Sten » Gelogd
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 13 November 2008, 21:45:15 »

Hoi Sten.

Dit is heel veelbelovend. Ik vind het enorm origineel om met een kinderboek voor de dag te komen. Ik denk dat je goed zit met de kleurplaten, met kernachtige tekst.

De afbeelding die je bijgevoegd hebt is typisch jouw stijl, die ik al goed begin te kennen. Beelden spreken, en dat zal voor je boek heel toepasselijk zijn.

Zich verplaatsen naar de leefwereld en psychologie van kinderen id een uitdaging op zich, als je van daar uit een boek wil schrijven/fotoshoppen.

Zal het boek in de winkel te koop zijn of enkel langs het internet ? Ik bedoel, in verband met de bereikbaarheid naar de doelgroep toe. Is er een mogelijkheid om de aandacht van de pers te trekken ? Het is erg belangrijk dat kinderen wat duiding krijgen over de materie, en volgens mij heb je de lacune heel goed aangevoeld.

Alle succes toegewenst natuurlijk bij dit nieuwe 'geesteskind' van jou !

Liefs Koen.

Love and understanding - Koen
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 14 November 2008, 08:34:58 »

Hoi Koen.

Lief van je. Ik tekende eigenlijk nauwelijks nog (je kunt niet alles doen, of toch?), maar voor deze gelegenheid heb ik de pen weer opgepakt. De eigen tekeningen zullen een leitmotiefje vormen door het boek dat ik wil fotoshoppen. Ook de vorm is dus behoorlijk eigen, de meeste kinderboeken zijn getekend. Met deze mengvorm hoop ik een leeftijdloos boek te maken. Kinderen zijn in feite oude zielen, en dit doet recht aan alle leeftijden.
Maar het is dus uitdrukkelijk wel een kinderboek, omdat ik die doelgroep hoop te dienen.

Het zal wel van de publiciteit afhangen, maar ik bereik via deze website best wat vrouwen en mannen met kinderen, jonge neefjes en nichten enzovoort.

Ik hoop dat het opgepikt wordt.

Liefs,

Sten
Madeleine
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 27 November 2008, 13:57:07 »

Leuk, Sten!

Mijn kinderen hebben ook uittredings ervaringen! Heel gewoon vinden ze dat, maar ik denk dat het wel leuk is voor ze,  om over te lezen in een kinderboek  Knipoog.

Succes ermee!
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 27 November 2008, 16:39:46 »

Dank je Madeleine, het boek begint al steeds meer vorm te krijgen en ik bouw er leuke dingen in...
Berna
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 21 December 2008, 15:53:38 »

Lijkt me super Sten. Die van mij begin namelijk ook al (net 9)

Een paar maanden terug mocht ik haar begeleiden bij haar eerste uittreding alleen mevrouw weet er niets meer van. Lachebek

Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 22 December 2008, 21:08:29 »

Hoi Berna,

dank je, het boek schoot (schiet) al enorm op, moet alleen kijken of ik de financiële investering kan opbrengen, want ik heb ook nog iets anders dat geld kost.  Lachebek
Anders moeten de lezers even een aantal maanden extra wachten.

Leuk van je dochter, ja: zo moeder, zo dochter hè!  Knipoog

Fijn dat je DOOR DE NACHT teruggevonden hebt. En in een goede plaats, in de la van je dochter!

Groetjes,

Sten
« Laatste verandering: 22 December 2008, 21:10:20 door Sten » Gelogd
marie
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 02 Februari 2009, 22:41:37 »

wat mooi Sten!
ook onze zoon verteld wel eens over zijn 'vliegervaringen' . en vindt het prachtig dat je door jouw boek de drempels verlaagt richting ouders/kinderen.
succes!
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 13 Februari 2009, 15:06:22 »

Hoi Marie,

dank je wel voor je hart onder de riem en lees maar de update van vandaag.

Liefs,

Sten
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Februari 2009, 15:07:08 »

Op de voorkant van het kinderboek DOOR DE HEMEL - Iedereen heeft vleugels komt deze afbeelding

Het heeft even geduurd, maar hier volgt een update over het kinderboek dat ik wil gaan uitgeven: DOOR DE HEMEL - Iedereen heeft vleugels.

De reden dat het aan mijn kant even stil was, is gelegen in het feit dat ik het druk had. Na het boek van Alfred Ballabene uitgegeven te hebben, kwam er weer volop (geestelijke) ruimte. Ruimte die direct weer opgevuld werd door plannen om naar Seattle te emigreren. En daartoe ben ik meerdere zaken gaan doen, die ik hier verder niet zal toelichten. Of het lukt over een paar jaar naar Seattle te gaan emigreren weet ik niet. Wel weet ik zeker dat Seattle mij trekt als een magneet (voor Jeroen geldt hetzelfde), en komen zullen we er waarschijnlijk wel. Al was het 'maar' voor een regelmatige vakantie.

Seattle vraagt u zich af. Hoe dat zo?

In Seattle woont een wetenschapper die samen met mij  natuurwetenschappelijk onderzoek wil doen naar Uittredingen. Hij is de enige die ik heb kunnen vinden die inhoudelijk iets kan met mijn idee van 'elektrische wind' (zie mijn boek DOOR DE NACHT, bladzijde 58). Ik heb in Nederland wel wat lijntjes uitgegooid, maar de enige 'vis' die tot nu toe bijt, is Bill (William) Beaty.

Toen ik hoorde waar hij woont, ben ik Seattle gaan onderzoeken als potentiële woonplaats (en dat doe ik nog steeds). Mocht ik nu ooit in het buitenland gaan wonen, dan zal ik mijn websites en activiteiten in (aangepaste vorm in) Nederland en België handhaven (geen zorgen Knipoog ). Ik wil er in principe mee doorgaan Nederlandstalige boeken te publiceren. Zo heb ik met de Belgische evenknie van de uittredingen, Koen Declerck, ook al een beetje de afspraak dat ik zijn boek over uittredingen, dat hij nu aan het schrijven is, ga uitgeven, net zoals ik met het boek van de Oostenrijkse Alfred Ballabene gedaan heb dus. De teksten die Koen tot nu toe schreef (en mij heeft laten lezen), zijn zeer veelbelovend!

In dezelfde tijd (na het voltooien van Alfreds boek) ben ik begonnen met het kinderboek.

Het ging geweldig vlot, de ene na de andere afbeelding kon ik voltooien. Ook begon ik met het schrijven van rondeeltjes: een voor elke bladzijde.
Het boek illustreert kort en krachtig waarom iedereen vleugels heeft, dag en nacht. Mensen die mij en mijn werk kennen, zullen meteen vermoeden dat ik ook hier uit ben op de astrale betekenis van vleugels. En hun vermoedens kloppen. Het is een kinderboek over uittredingen en bijna-dood ervaringen. Omdat kinderen dat ook meemaken en omdat er op dit vlak bijna niets is is om ze duidelijk te maken wat er tijdens zulke ervaringen aan de hand is. Het is bedoeld als (geruststellend) hulpmiddel voor ouders en kinderen. Maar het is ook een boek voor alle leeftijden. Het is een kijkboek, de tekst (in de vorm van rondelen: achtregelige strofen) is bedoeld als ondersteuning. En kijkboeken zijn er voor mensen van alle leeftijden. Lachebek

Ik vind het leuk mij weer eens op een nieuwe uitingsvorm te richten. Niet eerder maakte ik een kinderboek. Net als bij DOOR DE NACHT heb ik hier heerlijk aan kunnen werken. Toch lag het even een paar maanden stil. Andere dingen vulden mijn dagen en omdat ik het budget voor dit boek niet rond heb, zag ik er de haast ook niet van in.

Al in november 2008 registreerde ik de titel bij het Centraal Boekhuis en zette de verwachte verschijningsdatum op 14 februari 2009. Ergens heb ik mij aan deze datum gehouden, want het boek is precies vandaag/morgen (13/14 februari 2009) af. Dat wil zeggen: alle afbeeldingen en teksten zijn af. Wat er nu moet gebeuren, is het druktechnische gedeelte. Wat ik nu gemaakt heb, moet in boekvorm gegoten worden. Het DTP werk dus. Ik heb besloten het dit keer helemaal zelf te doen, ook het DTP gedeelte. Dit met het oog op de toch flinke kosten om het boek te realiseren. Een kinderboek wordt immers meestal gekenmerkt door een mooie dikke kaft en dikke bladzijden, als ook door full colour bladzijden. Omdat ik ook zo'n mooi, stevig kinderboek wil, zet dit een zwaar stempel op de kosten. Grote uitgevers met bekende auteurs kunnen zich dit soort dure drukken gemakkelijk veroorloven. Zij drukken vele duizenden stuks en halen er de kosten door hoge verkoopcijfers weer uit. Omdat ik het zelf uitgeef, moet ik dus alles zelf financieren.

Wat ik de komende tijd ga doen, is het boek drukgereed maken. Dat kan nog wel een aantal maanden gaan duren. De datum van 14 februari 2009 zal dus niet gehaald worden. Ik zet nu in op 2009, ik doe het zo snel mogelijk.

Hiertoe word ik ook aangezet door een aantal leuke reacties die ik nu al mocht ontvangen (vooral via mijn Hyvespagina). Men ziet uit naar dit kinderboek en vindt het een zinvol initiatief. Dat recht natuurlijk mijn rug en mijn goede zin er weer flink vaart achter te zetten. Lachebek Zodra ik het boek druktechnisch klaar heb, zal ik het met een update melden. Dan wordt het zaak het budget bij elkaar te krijgen (donateurs welkom. Als iemand dit boek voor mij wil financieren, zal ik het boek aan die persoon opdragen).

Ik wens u een behouden astrale vaart en tot snel,

Sten Oomen
« Laatste verandering: 13 Februari 2009, 15:33:27 door Sten » Gelogd
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Februari 2009, 19:39:15 »

Sten,

Dank je voor de update rond je kinderboek. Ik vind het een geweldig mooie plaat die je hier geüploaded hebt, vooral die zeesterren, met het meisje dat er naar toe loopt vind ik geweldig. We kunnen ons best voorstellen dat het boek financieel gezien geen lachertje is om rond te krijgen, en daarom wensen we jou een vlotte afwikkeling ivm het drukklaar krijgen van het boek toe.
We zien al uit naar de volgende update !
Liefs Koen.

Love and understanding - Koen
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 14 Februari 2009, 07:27:35 »

Hoi Koen,

dank je wel!
Dit boek heeft inderdaad een ander kostenplaatje wegens de drukvorm.

Ik houd je/jullie op de hoogte,

liefs,

Sten
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 24 Mei 2009, 21:01:16 »

Het is helaas nog steeds niet duidelijk wanneer ik dit boek kan laten drukken. Klaar is het al maanden.

Geduld dus!
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte