Op de voorkant van het kinderboek DOOR DE HEMEL - Iedereen heeft vleugels komt deze afbeeldingHet heeft even geduurd, maar hier volgt een update over het kinderboek dat ik wil gaan uitgeven:
DOOR DE HEMEL - Iedereen heeft vleugels.
De reden dat het aan mijn kant even stil was, is gelegen in het feit dat ik het druk had. Na het boek van Alfred Ballabene uitgegeven te hebben, kwam er weer volop (geestelijke) ruimte. Ruimte die direct weer opgevuld werd door plannen om naar Seattle te emigreren. En daartoe ben ik meerdere zaken gaan doen, die ik hier verder niet zal toelichten. Of het lukt over een paar jaar naar Seattle te gaan emigreren weet ik niet. Wel weet ik zeker dat Seattle mij trekt als een magneet (voor Jeroen geldt hetzelfde), en komen zullen we er waarschijnlijk wel. Al was het 'maar' voor een regelmatige vakantie.
Seattle vraagt u zich af. Hoe dat zo?
In Seattle woont een wetenschapper die samen met mij natuurwetenschappelijk onderzoek wil doen naar Uittredingen. Hij is de enige die ik heb kunnen vinden die inhoudelijk iets kan met mijn idee van 'elektrische wind' (zie mijn boek DOOR DE NACHT, bladzijde 58). Ik heb in Nederland wel wat lijntjes uitgegooid, maar de enige 'vis' die tot nu toe bijt, is Bill (William) Beaty.
Toen ik hoorde waar hij woont, ben ik Seattle gaan onderzoeken als potentiële woonplaats (en dat doe ik nog steeds). Mocht ik nu ooit in het buitenland gaan wonen, dan zal ik mijn websites en activiteiten in (aangepaste vorm in) Nederland en België handhaven (geen zorgen

). Ik wil er in principe mee doorgaan Nederlandstalige boeken te publiceren. Zo heb ik met de Belgische evenknie van de uittredingen,
Koen Declerck, ook al een beetje de afspraak dat ik zijn boek over uittredingen, dat hij nu aan het schrijven is, ga uitgeven, net zoals ik met
het boek van de Oostenrijkse Alfred Ballabene gedaan heb dus. De teksten die Koen tot nu toe schreef (en mij heeft laten lezen), zijn zeer veelbelovend!
In dezelfde tijd (na het voltooien van Alfreds boek) ben ik begonnen met het kinderboek.
Het ging geweldig vlot, de ene na de andere afbeelding kon ik voltooien. Ook begon ik met het schrijven van rondeeltjes: een voor elke bladzijde.
Het boek illustreert kort en krachtig waarom iedereen vleugels heeft, dag en nacht. Mensen die mij en mijn werk kennen, zullen meteen vermoeden dat ik ook hier uit ben op de astrale betekenis van vleugels. En hun vermoedens kloppen. Het is een kinderboek over uittredingen en bijna-dood ervaringen. Omdat kinderen dat ook meemaken en omdat er op dit vlak bijna niets is is om ze duidelijk te maken wat er tijdens zulke ervaringen aan de hand is. Het is bedoeld als (geruststellend) hulpmiddel voor ouders en kinderen. Maar het is ook een boek voor alle leeftijden. Het is een kijkboek, de tekst (in de vorm van rondelen: achtregelige strofen) is bedoeld als ondersteuning. En kijkboeken zijn er voor mensen van alle leeftijden.

Ik vind het leuk mij weer eens op een nieuwe uitingsvorm te richten. Niet eerder maakte ik een kinderboek. Net als bij
DOOR DE NACHT heb ik hier heerlijk aan kunnen werken. Toch lag het even een paar maanden stil. Andere dingen vulden mijn dagen en omdat ik het budget voor dit boek niet rond heb, zag ik er de haast ook niet van in.
Al in november 2008 registreerde ik de titel bij het Centraal Boekhuis en zette de verwachte verschijningsdatum op 14 februari 2009. Ergens heb ik mij aan deze datum gehouden, want het boek is precies vandaag/morgen (13/14 februari 2009) af. Dat wil zeggen: alle afbeeldingen en teksten zijn af. Wat er nu moet gebeuren, is het druktechnische gedeelte. Wat ik nu gemaakt heb, moet in boekvorm gegoten worden. Het DTP werk dus. Ik heb besloten het dit keer helemaal zelf te doen, ook het DTP gedeelte. Dit met het oog op de toch flinke kosten om het boek te realiseren. Een kinderboek wordt immers meestal gekenmerkt door een mooie dikke kaft en dikke bladzijden, als ook door full colour bladzijden. Omdat ik ook zo'n mooi, stevig kinderboek wil, zet dit een zwaar stempel op de kosten. Grote uitgevers met bekende auteurs kunnen zich dit soort dure drukken gemakkelijk veroorloven. Zij drukken vele duizenden stuks en halen er de kosten door hoge verkoopcijfers weer uit. Omdat ik het zelf uitgeef, moet ik dus alles zelf financieren.
Wat ik de komende tijd ga doen, is het boek drukgereed maken. Dat kan nog wel een aantal maanden gaan duren. De datum van 14 februari 2009 zal dus niet gehaald worden. Ik zet nu in op 2009, ik doe het zo snel mogelijk.
Hiertoe word ik ook aangezet door een aantal leuke reacties die ik nu al mocht ontvangen (vooral via
mijn Hyvespagina). Men ziet uit naar dit kinderboek en vindt het een zinvol initiatief. Dat recht natuurlijk mijn rug en mijn goede zin er weer flink vaart achter te zetten.

Zodra ik het boek druktechnisch klaar heb, zal ik het met een update melden. Dan wordt het zaak het budget bij elkaar te krijgen (donateurs welkom. Als iemand dit boek voor mij wil financieren, zal ik het boek aan die persoon opdragen).
Ik wens u een behouden astrale vaart en tot snel,
Sten Oomen