Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
07 September 2010, 02:32:50
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Boeken van Sten Oomen / Door het raam Soul Travel
| |-+  De dood en zijn leerling
| | |-+  Na vondst van Munt nog meer merkwaardige gebeurtenissen, nu het Schaaltje
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Na vondst van Munt nog meer merkwaardige gebeurtenissen, nu het Schaaltje  (gelezen 2437 keer)
Sten
Administrator
Sr. Member

Sten Oomen

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 31 Oktober 2008, 13:41:54 »

Net was ik even op het strand gaan lopen (we wonen bij het strand).

Ik had al eerder verteld over de wonderlijke vondst van de Oostenrijkse 10 Schilling munt uit 1974. Deze vond ik een paar uur nadat ik met de vertaling van het Oostenrijkse boek van Alfred klaar was. Ik was zo goed als die hele week niet naar buiten geweest en precies toen ik wel even naar buiten ging, vond ik de munt op straat.

Nu was ik dus even aan het wandelen. Op de terugweg zag ik een kraai met iets in zijn bek vliegen. Ik was nieuwsgierig en dacht dat hij misschien wel een mooie schelp gevonden had. Hij was inmiddels geland en plukte een beetje geïnteresseerd aan zijn vondst. Voorzichtig liep ik erop af, hij zou er natuurlijk vandoor kunnen gaan met zijn 'iets'.
Maar dat deed hij niet. Hij keek even en vloog toen weg, hij liet het liggen. Ik dacht: wat is dat, een halve tennisbal?
(er liggen altijd tennisballen van honden op het strand).
Pas toen ik het oppakte, zag ik wat het was: een klein schaaltje! Helemaal gaaf. Het rook naar vuursteen, Jeroen zegt dat hij ruikt dat het uit de zee komt.

Ik kan niet zien of het oud is, maar het heeft wel een mooie spiraaltekening in de binnenkant. En Alfred heeft het uitgebreid over spiralen in zijn boekje.

Ik had (en heb) trouwens het kettinkje met de munt ook om.

Hier zijn wat foto's van het geschenk van de kraai:

Waarom zou die kraai dat schaaltje meegenomen hebben? Het is toch geen eten? Wat is hier voor bijzonders aan de hand?

Nou dank je wel dan, kraai!  Lachebek
« Laatste verandering: 31 Oktober 2008, 16:05:11 door Sten » Gelogd
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 01 November 2008, 21:27:29 »

Hoi Sten,

Ik dacht dat kraaien alleen juwelen meenemen, of zijn dat eksters ?
Ja, wat gebeurt er allemaal ? Het is toch allemaal heel bijzonder en verrassend ! Ik ben blij voor je dat je nog zoiets bijzonders vond dat betekenis voor je heeft, en dat het op een haast onwaarschijnlijke manier tot jou komt.
Ik vind wel dat je die spiraalvorm heel goed kan zien, duidelijke foto's !
Ik ben ook benieuwd naar de spiralen in Alfreds boek !

Liefs Koen.
Sten
Administrator
Sr. Member

Sten Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 03 November 2008, 13:04:21 »

Hoi Koen.

Ik denk dat op vrijdag de drukker klaar was met het drukken en ik daarom op diezelfde vrijdag het schaaltje kreeg van de kraai.
Zoals jullie kunnen spoedig kunnen lezen in het boek van Alfred is - in dit boek - de kleur van 'vader Dood' zwart, en de kraai draagt ook een zwart pak.  Lachen

Dat drukken doen ze volgens mij in een-twee dagen en ze waren op donderdag gaan drukken.

Je zou het dus kunnen zien als een teken dat 'vader Dood' blij is met de druk.
Het boek wordt deze week donderdag bij mij verwacht.

Groetjes,

Sten

Dit was trouwens Alfreds reactie op dit bericht van mij:

Citaat
Liebe Sten,

das Geschenk von der Krähe finde ich höchst bemerkenswert, wenngleich ich in der Ausdeutung einstweilen überfordert bin - ich weiß nicht, was es aussgaen soll.
Folgendes dazu:

Krähe:
die Krähe ist im deutschen Sprachraum und im Norden der Totenvogel. Das kommt daher weil die Darstellung von Vater Tod im Volksglauben sich von Odin herleitet und Odin immer von den zwei Raben (Krähen) Huggin und Munin begleitet war - seine Botengänger. Siehe beiliegendes Abbild.

Schale:
Die Schale ist eines der vier magischen Utensilien des Tarot. Die vier Utensilien sind:
Schale (oder Kelch)
Münze (oder Pentagramm oder Oblate)
Schwert
Magischer Stab

Aus christianisierter Sicht sind
Schale (Kelch, Wein, Blut Christi) und
Münze (Oblate, Leib Christi)
sind eine Ganzheit und bedürfen der anderen Utensilien nicht mehr
insoferne als Kelch und Oblate die spirituellen, himmlischen Symbole sind,
........wogegen Schwert und Stab eher auf das irdische bezogene Herrschersymbole sind (das gilt ebenso für den magischen Stab, weil der Magier mit seiner Magie in das Irdische einwirken will)

Das meine Gedanken dazu - und noch was: die Schale ist einmalig schön!!!!!

alles Liebe

Alfred
« Laatste verandering: 03 November 2008, 13:06:50 door Sten » Gelogd
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 03 November 2008, 20:46:49 »

Mooie duiding van de symboliek van Alfred !
Sten
Administrator
Sr. Member

Sten Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 17 November 2008, 15:10:53 »

Vandaag viel mijn oog op het doosje met exemplaren DE DOOD EN ZIJN LEERLING dat ik in mijn woonkamer (links van mijn bureau) heb staan. Dit doosje heb ik daar gezet zodat ik bestellingen meteen kan verwerken en de boeken direct uit dit doosje kan pakken. In een andere kamer staat de rest van de dozen.

Zie hier wat ik zag:

op de doos had ik twee rollen plakband neergelegd (om het doosje dicht te houden door het gewicht ervan) (al dagen geleden), nu lag daar iets naast:

Ik haalde voor de foto de twee rollen plakband weg, maar raakte de veren niet aan!

Wij hebben vogels die vrij rondvliegen (zebravinken en kanaries), maar ik heb daar geen vogels zien zitten. De veren zijn waarschijnlijk naar beneden gevallen van die kast, waar de zebravinken heel af en toe wel eens gaan zitten. Toch lijken de veertjes eerder van de kanaries (?).

Ik vond deze veren letterlijk zo, heb er niets mee gedaan, dit is de invloed van de vogels geweest! Ze liggen er zo mooi alsof iemand ze met een speciale compositie zo neergelegd heeft: aan elkaar tegengesteld. Zelfde type en grootte veer: en ja hoor. Weer: donker! De kleur van Vader Dood uit Alfreds boek!

Ik had dus eerst een munt, daarna een schaaltje gevonden. Dit was en leek direct gerelateerd aan Alfreds boek: een Oostenrijkse Schilling uit 1974 die ik precies een paar uur vond nadat ik klaar was met de vertaling van Alfreds boek en een kraai op het strand die met een schaaltje kwam aanvliegen en dat voor me liet liggen. Op die dag waren de boeken van Alfred waarschijnlijk net alle gedrukt.

Ik vertelde Alfred hierover en hij schreef me daarop over de vier magische delen van de tarot: de munt, de schaal, de staaf en het zwaard.

Vandaag vind ik dus deze twee veertjes als het ware met liefde keurig neergelegd op de doos met zijn boeken. Maar niet door mij of door Jeroen! Opeens drong het tot me door met humor en verwondering: dit zijn 'het zwaard en de staaf'!

Full circle!

Niet te geloven.

Magische dingen komen altijd onverwacht en anders dan je denkt.

Het is mij inmiddels volkomen duidelijk dat Alfreds boek magisch is en magische gebeurtenissen oproept.

Geweldig!
« Laatste verandering: 17 November 2008, 15:26:17 door Sten » Gelogd
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 17 November 2008, 21:20:54 »

Inderdaad een mooie 'compositie' met die veertjes. Veertjes zijn nu eenmaal sierlijk ook. Nu ben je aan de vier elementen toegekomen, ik vind het ook magisch, vooral omdat het zoveel betekenis heeft. Ik vind het prettig dat die gebeurtenissen jou overkomen, in zo'n combinatie dat dit geen toeval kan zijn ! Elke gebeurtenis op zich kan misschien toevallig 'verklaard' worden, (alhoewel), maar die keten, die reeks gebeurtenissen, hier kan je enkel magie in zien.
« Laatste verandering: 17 November 2008, 22:48:13 door Sten » Gelogd
Sten
Administrator
Sr. Member

Sten Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 17 November 2008, 22:47:37 »

Hoi Koen.

Zo bijzonder!

Leuk dat jij zo iets ook kunt zien.

Ik hecht ook net zoveel waarde aan symbolen die misschien gering van grootte, maar groot in betekenis zijn. Deze veertjes lagen zo perfect geordend dat het me direct opviel.
Ik heb ze nu in mijn eigen exemplaar van Alfreds boek geplakt onder plakplastic, op exact dezelfe manier als ze lagen. Ze lagen op 'hun rug', dus met 'een bolle rug', de holle kant naar boven.

Misschien dat Alfred nog iets kan zeggen over hun gespiegelde ligging. Nu ik de veertjes opgepakt heb, denk ik dat ze van de kanaries zijn, ze lijken mij te lang voor de zebravinken. Dat betekent dat de zebravinken ermee hebben gevlogen en ze daar hebben laten vallen. Want mijn kanaries vliegen (tot nu toe) nooit (!) met takjes of veertjes.

Zebravinken zijn verwoede nestenbouwers en vinden het heerlijk aan touwtjes te sjorren en met takjes en - minder - veertjes te vliegen. Je kunt ze nergens blijer mee maken dan met een paar strengen wit katoenen draadjes, een bosje takken of een struikje vogelmuur (om op te eten en daarna om als nestmateriaal te gebruiken).

Ik vermoed dat een vogeltje beide veertjes in de snavel heeft genomen en ze heeft laten vallen. Hoewel de plek erg vreemd is (bovenop de boekendoos van Alfred en dan zo mooi!), omdat ze op die kast maar heel weinig zitten omdat die direct grenst aan de deur, en dat is niet hun favoriete plaats.

Ze zitten meestal in het andere gedeelte van de woonkamer ensuite en dus was deze vondst niet erg voor de hand liggend.

Aan de acties van vogels hecht ik grote waarde, er bestaat geen toeval en vogels zijn de echte verlichten van het universum. In hen kan je de mooiste tekens en aanwijzingen vinden. Het geschenk van een vogel is een waardevol iets.

Liefs,

Sten

« Laatste verandering: 17 November 2008, 23:00:54 door Sten » Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte