Vandaag viel mijn oog op het doosje met exemplaren DE DOOD EN ZIJN LEERLING dat ik in mijn woonkamer (links van mijn bureau) heb staan. Dit doosje heb ik daar gezet zodat ik bestellingen meteen kan verwerken en de boeken direct uit dit doosje kan pakken. In een andere kamer staat de rest van de dozen.
Zie hier wat ik zag:
op de doos had ik twee rollen plakband neergelegd (om het doosje dicht te houden door het gewicht ervan) (al dagen geleden), nu lag daar iets naast:

Ik haalde voor de foto de twee rollen plakband weg, maar raakte de veren niet aan!

Wij hebben vogels die vrij rondvliegen (zebravinken en kanaries), maar ik heb daar geen vogels zien zitten. De veren zijn waarschijnlijk naar beneden gevallen van die kast, waar de zebravinken heel af en toe wel eens gaan zitten. Toch lijken de veertjes eerder van de kanaries (?).
Ik vond deze veren letterlijk zo, heb er niets mee gedaan, dit is de invloed van de vogels geweest! Ze liggen er zo mooi alsof iemand ze met een speciale compositie zo neergelegd heeft: aan elkaar tegengesteld. Zelfde type en grootte veer: en ja hoor. Weer: donker! De kleur van Vader Dood uit Alfreds boek!
Ik had dus eerst een munt, daarna een schaaltje gevonden. Dit was en leek direct gerelateerd aan Alfreds boek: een Oostenrijkse Schilling uit 1974 die ik precies een paar uur vond nadat ik klaar was met de vertaling van Alfreds boek en een kraai op het strand die met een schaaltje kwam aanvliegen en dat voor me liet liggen. Op die dag waren de boeken van Alfred waarschijnlijk net alle gedrukt.
Ik vertelde Alfred hierover en hij schreef me daarop over de vier magische delen van de tarot: de
munt, de
schaal, de
staaf en het
zwaard.
Vandaag vind ik dus deze twee veertjes als het ware met liefde keurig neergelegd op de doos met zijn boeken. Maar niet door mij of door Jeroen! Opeens drong het tot me door met humor en verwondering: dit zijn 'het zwaard en de staaf'!
Full circle!
Niet te geloven.
Magische dingen komen altijd onverwacht en anders dan je denkt.
Het is mij inmiddels volkomen duidelijk dat Alfreds boek magisch is en magische gebeurtenissen oproept.
Geweldig!