Na weer een aantal nachten erg onregelmatig geslapen te hebben wat te danken is aan mijn steeds wisselende werkrooster besloot ik gisteravond om vroeg onder de wol te kruipen. Ik zat toch al bijna te dutten op de bank dus het had geen zin om krampachtig wakker te willen blijven. Nergens is het bovendien zo lekker als in een warm bed nu het buiten zo koud is, maar dit terzijde.
Met regelmatige tussenpozen werd ik nu en dan wakker om telkens van de ene in de andere droom terecht te komen. Je hebt wel eens van die nachten dat het lijkt of je aan een soort droommarathon begonnen bent.
Op een gegeven moment ging ik even uit bed voor een slokje water en bedacht me toen dat ik van de gelegenheid gebruik kon gaan maken om mijn dromen lucide te laten worden. Vastbesloten dat te gaan doen viel ik weer in slaap.
En jawel, ik kreeg het vlot voor mekaar! Hier is het verhaal:
Ik sta voor een grot die de ingang vormt van een feestzaal. Ik ben daar omdat ik op mijn familie wacht die daar samen zal komen ter gelegenheid van een familiereünie. Er staan nog wat onbekenden om me heen die verder geen aandacht aan me schenken, althans nóg niet.
Ik realiseer me dan dat dit een droom is en neem het initiatief om opeens als een pijl de lucht in te schieten waar ik allerlei sierlijke figuren hoog in de lucht ga maken, dit zeer tot ver- en bewondering van de mensen op de grond. Ik voel me vrij en trots en blij tegelijk, dit is echt genieten!
Als ik weer naar de grond wil blijk ik een meter of twee boven die grond te blijven hangen, ik kan niet verder naar beneden. Ik vraag omstanders of ze me aan mijn benen naar beneden willen trekken maar dit lukt niet, ik schiet telkens weer naar die hoogte van twee meter.
Dan komt mijn familie aanlopen, klaar voor het familiefeest en ik roep tegen ze "Kijk eens wat ik kan!!!"en prompt herhaal ik mijn vliegshow hoog in de lucht. De familie weet niet wat ze meemaken, hahaha.
Vervolgens vlieg ik de feestzaal in, een zeer sjieke ruime zaal met hoog plafond waar honderden mensen van een buffet zitten te genieten. Overal witte marmeren bogen, grote groene palmen, veel zilver en iedereen op zijn mooist aangekleed. Zelf heb ik ook een smoking aan merk ik nu.
En daar ga ik, als een wervelwind suis ik door de zaal heen, boven de hoofden van de gasten. Soms vlieg ik erg laag en zie ik obers dingen zoals hoge kandelaars e.d. opzij zetten omdat ik ze wel eens omver zou kunnen vliegen. Het "publiek" reageert met "ooohh!" en "aaaahh!" en ik krijg meerdere malen applaus voor mijn capriolen.
Tot slot van mijn act vlieg ik helemaal naar boven in de immens hoge zaal en plak me daar als het ware tegen het plafond in een mooie eindpose ter afsluiting. Daarna land ik weer uiterst sierlijk op de grond, neem het applaus in ontvangst en... ga aan een tafel zitten eten. Zo van, mijn taak zit er op hier, nu eerst maar eens een hapje.

Geweldige droom, ik werd ook helemaal blij wakker daarna. Later volgde er nog een lucide droom waarin ik besloot om te gaan 'sjansen', wederom met resultaat maar deze post is al lang genoeg en sommige details van die flirtdroom hou ik liever voor mezelf, hahaha.

Frank