Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 06:19:39
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Uittredingen
| |-+  Dromen
| | |-+  Luchtshow
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Luchtshow  (gelezen 273 keer)
Frank
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Gepost op: 02 Februari 2012, 06:58:11 »

Na weer een aantal nachten erg onregelmatig geslapen te hebben wat te danken is aan mijn steeds wisselende werkrooster besloot ik gisteravond om vroeg onder de wol te kruipen. Ik zat toch al bijna te dutten op de bank dus het had geen zin om krampachtig wakker te willen blijven. Nergens is het bovendien zo lekker als in een warm bed nu het buiten zo koud is, maar dit terzijde.

Met regelmatige tussenpozen werd ik nu en dan wakker om telkens van de ene in de andere droom terecht te komen. Je hebt wel eens van die nachten dat het lijkt of je aan een soort droommarathon begonnen bent.
Op een gegeven moment ging ik even uit bed voor een slokje water en bedacht me toen dat ik van de gelegenheid gebruik kon gaan maken om mijn dromen lucide te laten worden. Vastbesloten dat te gaan doen viel ik weer in slaap.

En jawel, ik kreeg het vlot voor mekaar! Hier is het verhaal:

Ik sta voor een grot die de ingang vormt van een feestzaal. Ik ben daar omdat ik op mijn familie wacht die daar samen zal komen ter gelegenheid van een familiereünie. Er staan nog wat onbekenden om me heen die verder geen aandacht aan me schenken, althans nóg niet.
Ik realiseer me dan dat dit een droom is en neem het initiatief om opeens als een pijl de lucht in te schieten waar ik allerlei sierlijke figuren hoog in de lucht ga maken, dit zeer tot ver- en bewondering van de mensen op de grond. Ik voel me vrij en trots en blij tegelijk, dit is echt genieten!

Als ik weer naar de grond wil blijk ik een meter of twee boven die grond te blijven hangen, ik kan niet verder naar beneden. Ik vraag omstanders of ze me aan mijn benen naar beneden willen trekken maar dit lukt niet, ik schiet telkens weer naar die hoogte van twee meter.

Dan komt mijn familie aanlopen, klaar voor het familiefeest en ik roep tegen ze "Kijk eens wat ik kan!!!"en prompt herhaal ik mijn vliegshow hoog in de lucht. De familie weet niet wat ze meemaken, hahaha.

Vervolgens vlieg ik de feestzaal in, een zeer sjieke ruime zaal met hoog plafond waar honderden mensen van een buffet zitten te genieten. Overal witte marmeren bogen, grote groene palmen, veel zilver en iedereen op zijn mooist aangekleed. Zelf heb ik ook een smoking aan merk ik nu.
En daar ga ik, als een wervelwind suis ik door de zaal heen, boven de hoofden van de gasten. Soms vlieg ik erg laag en zie ik obers dingen zoals hoge kandelaars e.d. opzij zetten omdat ik ze wel eens omver zou kunnen vliegen. Het "publiek" reageert met "ooohh!" en "aaaahh!" en ik krijg meerdere malen applaus voor mijn capriolen.

Tot slot van mijn act vlieg ik helemaal naar boven in de immens hoge zaal en plak me daar als het ware tegen het plafond in een mooie eindpose ter afsluiting. Daarna land ik weer uiterst sierlijk op de grond, neem het applaus in ontvangst en... ga aan een tafel zitten eten. Zo van, mijn taak zit er op hier, nu eerst maar eens een hapje.  Rollende ogen

Geweldige droom, ik werd ook helemaal blij wakker daarna. Later volgde er nog een lucide droom waarin ik besloot om te gaan 'sjansen', wederom met resultaat maar deze post is al lang genoeg en sommige details van die flirtdroom hou ik liever voor mezelf, hahaha. Grijns

Frank
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 02 Februari 2012, 21:34:31 »

Ha ha, je bent echt 'Frank de astrale acrobaat' geworden. Hoe gaaf !
En nog een applausje krijgen ook ! Nu heb je het helemaal onder de knie, veel beter dan ikzelf.
Je hebt eigenlijk echt laten zien hoe trots je was dat je het allemaal kon. De droom was eigenlijk echt een bevestiging dat het je allemaal heel goed afgaat.

Ik herhaal het, dat vliegen tijdens een droom, dat 'zie je wel, ik kan het-gevoel' is zo sterk, dat, als je wakker bent, je tegelijk grote vreugde ervaart omwille van de geweldige ervaring, maar anderzijds zo teleurgesteld dat het niet in het fysieke leven kan.

Bedankt voor je luchtshow !
Liefs - Koen

Love and understanding - Koen
Frank
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 02 Februari 2012, 22:50:19 »

Ja Koen, ik heb de hele afgelopen dag met een opgetogen gevoel rondgelopen n.a.v. de ervaring in de vliegdroom. Ik was gewoon blij en straalde dat ook uit in mijn omgeving.

Dat het in dit aardse leven niet kan, dat vliegen, vind ik eigenlijk niet eens zo erg. Vannacht heb ik immers weer de gelegenheid om los te gaan!

Zo droom ik ook wel eens dat ik razendsnel door een bos suis, recht vooruit en dwars door een labyrint van dicht op elkaar staande bomen terwijl ik geen enkele boom raak. Hierbij maak ik niet veel hoogte maar door mijn snelheid ben ik voor elk gevaar (lees: grote dieren) ongrijpbaar.

De dromen waarin ik voor de lol kan vliegen zijn onbetaalbaar maar de dromen waarin ik moet vliegen om één of andere bedreiging te ontvluchten zijn op een bepaalde manier ook prettig omdat ze je een groot gevoel geven van de boel onder controle te hebben.

Als toevoeging nog even dit: de overgang van lucide droom naar wakker bewustzijn ging via de fase waarin ik mijn hele lichaam van kop tot teen voelde vibreren. Tijdens deze fase kon ik heel bewust denken en voelde ik dat zoals Sincere het in haar post elders zegt een dubbel lichaam had, los van mekaar en toch één. Niet nieuw maar elke keer weer heel apart en vooral ook heel fijn om te ervaren. Ik zou haast de term "weldadig" willen gebruiken om dit gevoel te bestempelen.

Goed, nu eens bedenken wat we voor vannacht zullen gaan plannen.
Zo werkt het vaak: als ik me vóór het slapengaan voorneem om me tijdens mijn dromen bewust te worden van het feit dat ik droom dan gebeurt dat vaak ook. Niet altijd, geen 100 % garantie, maar het helpt vaak wel.
Ben je op een bepaald moment dan lucide in je droom dan helpt het als je van tevoren al bepaald hebt wat je wilt gaan doen. Vliegen is super maar er is nog zoveel meer mogelijk. Alleen kom je door het overweldigende karakter van de lucide droom vaak niet tot ideeën en doe je vaak wat je de vorige keer ook al deed tijdens zo'n droom. Althans, dat is mijn ervaring.

Heb jij nog tips Koen over wat beslist eens uitgeprobeerd zou moeten worden? Andere forumleden met ideeën? Aarzel niet...
En voor iedereen die het zelf gaat proberen of al probeert: veel succes en zet door want het is zeer de moeite waard... the sky is the limit!

Frank
Tim
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 03 Februari 2012, 16:09:57 »

Dat is nog eens een leuke lucide droom! Voor mij is het al best een tijdje geleden sinds ik er een gehad heb. Hoe smaakte het eten eigenlijk in je droom? Want het zou helemaal mooi zijn als je dat ook nog eens kon proeven Knipoog
Frank
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Februari 2012, 22:31:23 »

Goeie vraag Tim, maar eerlijk gezegd staat me niets van herinnering aan smaak bij. Wel herinner ik me dat er van alles volop was en dat er eerst een bord met een voorgerecht op tafel gezet werd.

Ik weet nu niet meer wat het was maar weet nog wel dat ik dacht toen het lege bord weggehaald werd dat er veel te veel tijd tussen het voor- en het het volgende gerecht zat. Ik had trek en ging alvast van allemaal andere hapjes proeven die op de buffettafels uitgestald stonden.

Smaaksensatie... weet niet of het kan in een lucide droom maar ik ga het zeker een keer uitproberen als ik er aan denk tijdens één van de volgende keren dat ik zo'n droom heb.

Ik heb wel eens dromen gehad waarbij ik met mijn oren kon genieten van nieuwe muziek van artiesten die ik erg leuk vind. Ik zag en hoorde ze dan optreden terwijl ze hun nieuwste nummer ten gehore brachten en dat klonk dan voor mijn gevoel helemaal te gek. Helaas kon ik me als ik wakker werd niets meer van die nummers herinneren, behalve dan dat ik ze geweldig vond. Frustrerend hoor.  Droevig
Tim
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 05 Februari 2012, 13:55:14 »

Het is mogelijk om dingen te proeven in dromen, alleen niet iedereen kan het, het is een soort gave die je moet hebben, namelijk synesthesie, dat is een vermenging van zintuigen. Dan kan het dus bijvoorbeeld zo zijn dat wanneer je iets ze je het ook gelijk proeft, en dan zou je in een droom dus inderdaad dingen kunnen proeven. Hier staat wat meer informatie over synesthesie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Synesthesie_(zintuig)
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 05 Februari 2012, 19:30:50 »

Frank,

ja ik heb nog een tip. Bij mij lukt het ook wel eens op deze manier :

Als ik ga slapen, dan weet ik dat er tijdens het inslapen er eerste droombeelden opdoemen. Ik neem me dus voor om tijdens het inslapen hier heel alert voor te zijn. Het vergt wel concentratie, oefening en geduld. En als die eerste droombeelden opkomen, heb ik nog net zoveel bewustzijn bewaard dat ik in die droom kan 'springen' en wordt dus lucide dan. DIt heet, dacht ik een 'wild' of waking induced lucid dream.

Eens proberen ?

Love and understanding - Koen
Frank
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 05 Februari 2012, 22:32:00 »

Bedankt voor de link over synesthesie Tim, ik kende het begrip niet maar heb er zonet wat meer over gelezen. Interessant, dat zeker, maar niet van toepassing op mezelf. Het schijnt ook eerder nogal uitzonderlijk voor te komen.

Wat ik in het dagelijkse leven wat betreft vermenging van zintuigen dan weer wel ervaar is het 'zien' van muziek. Ik ben een groot muziekliefhebber en bij het luisteren naar muziek visualiseer ik in mijn hoofd vaak automatisch de klanken die ik hoor. Maar volgens mij is dit niets bijzonders en gaat het bij veel mensen zo, of ben ik hier nu weer naïef in?

Ter toelichting: de muziekklanken worden omgezet in een soort van elastische grafiek met voor elke klank apart een eigen vormgeving, gemakkelijk om te ervaren maar moeilijk om uit te leggen.

Frank
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 05 Februari 2012, 22:33:04 »

Koen, wat je laatste tip betreffende droombeelden tijdens het in slaap vallen aangaat: dit herken ik wel. Terwijl je langzaam in slaap valt bevind je je soms opeens in droomsituaties waarbij je denkt "Oh, het gaat dus die kant op" of zoiets. En vervolgens kun je je daarin laten gaan en wordt het een passieve droom of soms heb je opeens het volledige besef dat je de touwtjes in handen kunt nemen.

Het zijn dingen waar je eigenlijk nooit of zeer zelden iemand over hoort praten, jouw tip maakt me echter bewust van het feit dat het soms inderdaad zo werkt. 
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte