Ik euu ik zou echt niet weten hoe hiermee te moeten omgaan.
Hoi Dorien, die periode heb ik ook gehad een aantal jaren geleden, dat ik echt niet meer wist wat ik er mee aan moest.
Ik was een volwassen man die elke nacht zijn slaapkamer uit vluchtte om vervolgens de rest van de nacht doodsbenauwd in de woonkamer door te brengen met alle lichten aan. Ik zat dan als een klein kind te trillen van angst en durfde uiteindelijk voor geen goud meer de slaapkamer in. Uiteindelijk was het zover gekomen dat ik nooit meer de slaapkamer in ging maar stelselmatig op de bank in de woonkamer ging slapen omdat er dan niets gebeurde.
Als vrienden of mijn collega's vroegen of er iets met me aan de hand was vertelde ik hun mijn verhaal maar ik geloof dat ze toen allemaal dachten dat ik een slag van de molen had gekregen. Op één collega na dan, die zei dat ik bewust weer in mijn eigen bed moest gaan slapen. Bewust in die zin van dat vóór ik me zou overgeven aan de slaap ik mezelf eerst duidelijk moest realiseren en eventueel hardop zeggen dat ik nu ging slapen en dat er verder niemand welkom was die me lastig zou komen vallen.
Ja, het lijkt simpel en ik had er ook wel lef voor nodig om weer in mijn eigen bed te gaan slapen, maar... het werkte!!! Later en tot op de dag van vandaag kwam het gespuis weer terug maar zoals ik al eerder ergens vertelde kan ik ze wegsturen door (in mijn slaap) heel boos te worden en ze de deur te wijzen.
Ik heb wel eens geprobeerd om te vragen wat "ze" eigenlijk van me moesten maar heb daar nog geen antwoord op gekregen. De bezoeken spelen zich altijd af terwijl ik in een staat van slaapverlamming ben en de bezoeker gaat meestal achter mijn rug staan of liggen zodat ik geen gezicht kan zien. Heel vervelend want ik probeer me vaak uit alle macht om te draaien om de figuur aan te kunnen kijken maar dat lukt dus meestal niet.
De keren dat ik wel iemands gezicht kan zien wordt er niks teruggezegd tegen me als ik wat vraag of komt het gezicht zo dicht bij het mijne dat ik er van schrik en met een schok opeens klaarwakker wordt.
O ja, nog even dit: áls het gespook zich aandient dan voel ik mezelf altijd helemaal trillen alsof mijn hele lichaam onder stroom staat. Ik kan het niet beter omschrijven als een soort harnas van energie wat me helemaal omspoelt en wat me een ongelooflijk gevoel van bescherming geeft waardoor ik sterk genoeg ben om me tegen ongewenste gebeurtenissen te verzetten. Een enkele keer gaat het nog wel eens fout en levert het weer een scenario op wat inderdaad niet in een horrorfilm zou misstaan, hahaha...
Misschien moest ik maar eens bij een filmmaatschappij gaan solliciteren als scriptschrijver.

Je ziet, ik ben er gelukkig nog altijd een nuchter mens onder gebleven.