Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 06:11:46
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Uittredingen
| |-+  Ervaringen met uittredingen
| | |-+  uittreden in lucide droom
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: uittreden in lucide droom  (gelezen 319 keer)
roy382
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 16 Januari 2012, 20:09:12 »

Beste leden/members/admins

Dank je wel, Koen, voor je hulp tot nu toe
Heb een ervaring gehad die ik wel met jullie wil delen,

Eerst wil ik graag vertellen dat ik wel zo kan zeggen:  mijn grootste
verandering in mijn leven die tot nu toe heb beleefd is dat:
Mijn contact tussen mijn ouders zijn altijd matig tot slecht geweest.
Er moest nodig iets veranderen ,
Om het verhaal niet te lang te maken,
ik woon nu niet meer bij mijn ouders , maar in een gezinshuis.
Deze mensen helpen kinderen die het thuis niet redden of die willen leren
zelfstandig begeleid te wonen,voor mij is dat beide , Nu dat ter zijde.

Op vrijdag, de dag voordat ik naar weekend centerparks ging,
Waar ik 1x in de maand heen ga , werd ik in de ochtend wakker of zo, maar
mijn ogen waren nog gesloten, ik zag gwn donker maar ik zag -  zeg maar een poppetje getekend van zilveren lijntjes , zoals een aura of een energie of zo die uittredingsbewegingen maakte.
Ik dacht meteen :  is dit een teken? dus ik meteen proberen uit te treden door middel m'n lichaam omhoog te duwen of te bewegen en te visualiseren dat ik in lucht zweefde.
Toen voelde ik m'n fysieke lichaam ook en kwam ik geen centimeter vooruit ( miss was ik te impulsief haha),
toen deed ik gewoon m'n ogen open.

De volgende nacht op centerparks had ik iets van 3 dromen.
Eentje die ik me  niet kan herinneren , eentje die echt lucide was en heel bewust, en eentje die bewust was maar volgens mij niet lucide.

Nu, om het allemaal niet te lang te maken vertel ik alleen de lucide droom.
Het begon in de nacht, ik was wakker geworden door een droom die ik me  niet meer kan herinneren en was naar de wc gegaan en terug.
Daarna viel ik weer in slaap , Ik had het idee dat het donkere voor mijn gesloten ogen langzaam veranderde in beelden of zo, iets in slaap viel of zo.
In mijn droom was ik in een groot huis, 'n soort van kasteel.
Ik ging verschillende gangen en deuren door ,
tot ik tot slot bij een deur kwam waarbij een trap krom naar boven liep.
Het leek er echt helemaal op, bovenaan.
Een soort van toren  leek het wel, een beetje als een sprookje,
waarbij de prins op het witte paard het kasteel door gaat, en de prinses uit de toren haalt. (als voorbeeld hoe het binnen in het kasteel en de trap eruit zag)
Uiteindelijk boven aan de trap deed ik de deur open.
Volgens mij werd mijn droom vanaf hier echt lucide,
omdat ik nu ook bewuste keuzes ging maken , het lopen in het kasteel is ook
een stuk vager in mijn herinnering.
En ik stond in mijn eigen kamer, ( normaal woon ik niet in een kasteel  Lachen)
Ik weet nog heel bewust dat ik snel 'n  beetje om me heen keek en zag raampjes zoals het in het sprookje in de toren het er ook uit zag ,
en er scheen daglicht uit de raampjes, ik besteedde er verder geen aandacht meer aan want ik dacht , dit is een lucide droom ! Ik ben bewust!
Ik voelde de aandrang om uit te treden en voelde me lichtjes.
Ik moet nu de kans pakken om uit te treden d8 ik.
Dus eigenlijk een  beetje zonder nadenken (klinkt wel stom)
probeerde ik staand-  tenminste ik denk dat het staand was-  al uit te treden door mij te visualiseren naar een plek in de kamer en me er naar toe trekken.
Ik zag zeg maar energie verplaatsen waarna  ik probeerde uit mijn lichaam  te treden.
Dit ging 'n  beetje tot m'n verbazing heel soepel en makkelijk en snel, mijn gezichtsveld voor mijn ogen werd wazig tot ik bijna niks meer zag en ik werd echt heel duizelig , Ik schrok een beetje en d8 hoe kan dit ? Klopt dit ? Dus ik stopte er meteen mee en de duizeligheid hield een beetje aan , ik d8 ik ga maar terug naar mijn lichaam dus ik roep ' terug naar mijn lichaam', 'nu terug'. Dit werkte niet totdat ik d8, ik probeer mijn ogen te bewegen toen was ik meteen wakker , ik voelde me niet meer duizelig in m'n bed maar was wel bezweet,
Het was ook wel beetje warm in de kamer.

Nu zijn dit mijn vragen en gedachten die in me opkwamen :  toen ik bezig was met proberen uit te treden in de droom en waardoor ik meteen stopte :
kun je eigenlijk wel uittreden in een droom? Ben je dan ineens in je eigen kamer in de fysieke wereld of zo of hoe zit dat? Of was ik in die kamer stomweg al uitgetreden? Maar dat leek me onwaarschijnlijker ? ( want dat kasteel bestond niet en ik had daar geen eigen kamer).
En was het voor entiteiten makkelijker om mij op te merken doordat ik in een droom aan het uittreden was ? Zouden ze makkelijk mijn geest of lichaam kunnen overnemen ? Echt heel stom dit, want ik ben echt nooit bang geweest hiervoor, ik had altijd geweten dat het komt goed, het voelt goed.
Heb nog nooit eerder zo'n bewuste *lucide* droom gehad.
Hoe werkt het eigenlijk, uittreden uit je fysieke lichaam in je bed, in je droom?

Ik was de laatste tijd niet meer bezig met bewust uit te treden ,
Omdat ik gwn te druk was met mijn fysieke leven,
Ik heb nog wel gedacht aan uittreden en energieën,
het is ook niet raar voor mij als ik ga slapen op mijn rug ligt in de lucht dat ik een soort van aura-lijntjes zie die onduidelijke vormpjes vormen of bewegingen of vlekken.
Hier kijk ik vaak een tijdje naar en denk dan dat ik ga slapen.
(Ik weet niet of je het nog herinnert van de topic' stel je voor', maar daar had ik beschreven dat ik aura's ook kan zien en  laagjes aan m'n lichaamsdelen, vingers o fzo en soms bij anderen)

Oke, blijkbaar ben ik niet iemand voor de  korte brieven haha!

De paar nachten erna heb ik geen dromen meer gehad, niks,
die lucide droom leek ook een soort  spontaan iets.
Wel probeer ik soms met mijn ogen dicht gekleurde (aura) lijntjes te vormen of strepen te trekken voor mijn ogen.

Miss duurt het nu nog wel jaren voordat ik weer zoiets ervaar,
In ieder geval, het belangrijkste is voor mij de vragen die ik heb gesteld,
En miss jullie meningen.

Neemje tijd voor reacties,
Dank je wel.

Groetjes Roy
« Laatste verandering: 17 Januari 2012, 20:42:26 door Koen » Gelogd
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Januari 2012, 22:45:41 »

Hoi Roy,

neem me niet kwalijk dat ik omwille van de duidelijkheid wat hoofdletters en leestekens aangepast heb, alsook een paar zinsconstructies verbeterd, zodat dit vlot leesbaar wordt voor de mensen die jouw verhaal willen lezen. Ik heb uiteraard de verhaallijn en de zinnen op zich ongemoeid gelaten.

Nu het was me heel wat, maar toch spannend, niet ? Ik hoop natuurlijk met jou dat het geen jaren meer zal duren voordat je zulke ervaringen hebt.

Om op jouw vragen te antwoorden :

Een droom kan altijd uitmonden in een uittreding. Als je droomt ben je voor een stuk al astraal, alleen hebben we dat niet goed door. Een droom kan zowel in een lucide droom als in een uittreding uitmonden. Zoiets heet een conversie. Zo'n conversie kan spontaan gebeuren, zonder dat je er om vraagt, maar het kan ook gewild gebeuren. Je merkt dat de conversie op gang komt omdat je je 'raar' voelt, of tintelingen hebt, en een echt uittredingsgevoel over je krijgt. Dat is bij mij vaak gebeurd. Dan 'val' ik gewoon uit mijn lichaam tijdens die droom, en ik ben vertrokken. Ik ben me dan meestal heel bewust van de situatie. Je kan zo'n conversie ook zelf in de hand werken, door dingen op te merken in de droom. Dingen waarvan je zegt 'dit kan niet'. of 'dit is niet echt'. Dat kan bijvoorbeeld een stoet blauw gekleurde krabben zijn, die voorbij paradeert in je droom. Dan merk je dat dit  bij een droom behoort, waarna je op slag je bewust wordt van de situatie. Dan wordt de droom lucide, en kan je zelf beslissingen maken.

Hoe werkt dit ? Dit komt omdat je je van de ene (verwante) bewustzijnsstaat naar de andere surft. Vergelijk het een beetje met dagdromen overdag. Je kan zodanig verdiept geraken in een dagdroom, dat je het verkeer en de situatie om je heen niet meer zo opmerkt, en volledig in beslag genomen wordt door al of niet fijne gedachten en fantasieën. dan hoor je een geluid, en je weet dat je weer bij je positieven bent. Dan ben je weer volledig alert. Of omgekeerd. je bent gewoon ergens aan het opletten, tijdens de les, of het werk, het wordt wat saai, en je ziet een vlieg voorbijvliegen die de aandacht naar zich toe trekt. Vervolgens ben je letterlijk en figuurlijk niet meer bij de les, want je bent afgeleid. Begrijp je ?

Waar ben je dan, als je uittreedt tijdens een droom ? Uiteraard bevindt het fysieke lichaam zich in je kamer. Als je droomt, ligt je astraallichaam meestal losjes in je fysieke lichaam te dobberen, maar als er een uittreding volgt, ben je meestal niet in je kamer, maar in een sfeer die aansluit bij je droom. In de astrale wereld draait alles rond gedachten en bewustzijn, en astrale sferen, zijn de 'dragers' ervan.

Entiteiten merken idd vaak op dat we uittreden. De verschuiving van ons bewustzijn van de fysieke sfeer naar een astrale sfeer gaat voor entiteiten niet altijd onopgemerkt voorbij, en kunnen zich er toe aangetrokken voelen. Zij kunnen geen bezit nemen van jouw fysieke lichaam. Er blijft altijd een stuk van je bewustzijn in het fysieke lichaam, als waakvlam, om de boel draaiende te houden. Zou dit laatste restje bewustzijn uit jouw lichaam verstoten worden, dan ben je eigenlijk dood (fysiek). Dus dit gebeurt niet. Je blijft tijdens een uittreding altijd verbonden met jouw fysieke lichaam, en signalen zoals pijnprikkels worden doorgegeven naar het astraallichaam, dat na zo'n signaal het voor bekeken houdt, en terug keert naar het fysieke lichaam. Bezit nemen van jouw astraallichaam kan een andere entiteit zeker niet. Je bent je eigen Ziel, en die Ziel is er gewoon, niemand kan daar in 'penetreren'.

Ben je hier een beetje mee geholpen ? Anders trek je maar aan de bel hé ! Veel succes met je eventuele verdere ervaringen en  de dingen die jouw bezig houden in het alledaagse leven !

Liefs-Koen
« Laatste verandering: 17 Januari 2012, 21:33:16 door Koen » Gelogd

Love and understanding - Koen
roy382
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Januari 2012, 15:56:24 »

Hoi Koen!

Dankjewel voor je reactie.

Ja ik vond het inderdaad heel wat,
Was wel spannend vond het wel een leuke ervaring.
Ik hoop zo van miss is dit dan een begin.

Je hebt me wel geholpen ook vooral nog een keer de duidelijk heid
wat ik eigelijk wel al wist dat ik echt niet bang hoef te zijn voor entiteiten omdat ze me niks kunnen doen als ik probeer uit te treden in een droom geeft me meer zekerheid.
En dat ik dan zeer waarschijnlijk in een gelijke sfeer zoals in me droom terecht kom,
dat vind ik ook fijn om te weten

Nu nog een paar kleine vraagjes:

Heb jij dat wel is gehad dat je in de omgeving van je droom met je astraale bewustzijn daar probeerd uit te treden , en dat de je je dan best duizelig gaat
voelen en je gezichtsveld langzaam helemaal wit grijs donker achtig vervaagd ,
tot je bijna niets kan zien
(Jij hebt waarschijnlijk nooit geprobeerd om in je astrale droom omgeving/ bewustzijn uit te treden? , maar kwam je in je lucide droom gewoon vanzelf los uit je lichaam, zonder iets te doen?)

Wat voorn manier van uittreden is dit precies , Is die duizelig heid zoals ik het beschrijf en me gezichtsveld wel herkenbaar hierin? en wat betekend dit?
Is dit al een uitreed proces of is het een deel van de lucide droom? , dit is gewoon een goed teken?
Want dan zou ik het de volgende keer gewoon kunnen doen
en dan hoef ik me er niet zorgen over te maken zovan:  hmm klopt dit wel?

Voor de rest was je goed duidelijk en natuurlijk weer bedankt voor je hulp!

Groetjes Roy

« Laatste verandering: 18 Januari 2012, 17:35:44 door roy382 » Gelogd
Chantal
Newbie
*

Chantal

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Januari 2012, 17:08:26 »

Ik lees niet zo vaak mee op dit forum, maar wilde Koen complimenteren met het antwoord dat ik hier lees. Mooi om het restbewustzijn als een soort waakvlam voor te stellen. Zo had ik het nog niet bekeken. Er blijft inderdaad altijd bewustzijn achter. En inderdaad, als we dromen, zíjn we al astraal, ookal zijn we dat niet altijd bewust.
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Januari 2012, 12:07:52 »

Dank je wel Chantal   Knipoog
Roy, wat betreft mijn uittreden tijdens een droom : dat is enkele keren gebeurd. Dat gaat gewoon zo : ik bevind mij in een omgeving, dat kan gelijk waar zijn, maar één keer is dat in mijn huis gebeurd.

Ik droom dus, en dan voel ik me licht worden, met subtiele tintelingen. Ik weet dat ik dan kan projecteren, en dat doe ik dan door mij te laten 'vallen' het is net alsof ik dan uit een omhulsel val, en dan weet ik dat ik uitgetreden ben omdat ik bewust ben, en keuzes begin te maken. het is wel zo dat vroeger mijn eerste uittredingen niet te lang duurden, het hield gauw op.  

Die keer de droomomgeving in huis was, dan kwam ik idd terecht in het huis, en kon vandaar verder. Het is eigenaardig. Achteraf, als je dan fysiek wakker bent, geeft het een raar gevoel, omdat je van de ene staat naar de andere staat overvloeit, en ben je bezig met dat allemaal te reconstrueren.

Uittreden tijdens een droom gebeurt spontaan. Ik voel het wel aankomen, en dan 'help' ik een beetje (mij laten vallen). Vroeger had ik dergerlijke ervaringen niet, maar het kwam vanzelf toen ik mij serieus met uittredingen begon bezig te houden na mijn eerste spontane uittredingen vanuit een wakkere staat.

Liefs - Koen

Love and understanding - Koen
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte