Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 06:08:25
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Algemeen
| |-+  Stel je voor
| | |-+  groentje
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: groentje  (gelezen 1172 keer)
rud
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 15 December 2011, 19:50:59 »

hallo,mijn naam is rud en sinds kort erg bezig met obe
ken het fenomeen al heel lang maar om een of ander reden boeit het me nu verschrikkelijk.misschien is het nu de tijd ervoor.
Heb wel veel dromen gehad waar in ik kon vliegen,grote sprongen maken vloog over bomen huizen maar het bleven dromen voor mij.Ik kan niet zeggen dat ik zeer bewust was in die droom.ik heb het boek "door de nacht" besteld morgen in huis kan niet wachten.
en ik volg al een tijd de verhalen op de forum zeer leerzaam zeker voor een groentje als mij
ik doe het als volgt;(en tips zijn natuurlijk zeer welkom)
ik ga liggen zo comfortabel mogelijk,ontspan me zo diep mogelijk,let op mijn ademhaling ,spanningen in mijn lichaam.en bereik een volgens mij  goede diepe ontspannen staat.en begin dan de visualisatie het optrekken aan een touw of door mijn huis lopen.Maar dit doe ik dan 30,40 minuten en verder gebeurt er......gggrrr niks!.ja ik een zwart scherm af en toe een beeld voorbij flitsen maar verder niks.ben ongeveer een weekje bezig niet veel.
wacht met smart op jullie tips!

vriendelijke  groeten

Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 15 December 2011, 20:18:43 »

Hallo,

ook een hartelijk welkom naar jou toe.
Gaaf dat je ook je eerste astrale schreden wil neerzetten !

Ik begrijp dat je brandt van verlangen, en haast niet kan wachten ! Het boek van Sten 'Constantia'   zal zeker helpen. Toch zal je mogelijks (veel) geduld moeten oefenen, wees zeker niet teleurgesteld als het jou na een of twee maanden niet lukt.

Toch kan ik jou al een belangrijke tip meegeven : je vermeldt dat je dromen hebt waarin je vliegt. Dit ken ik, en dan weten we beiden hoe geweldig het gevoel is tijdens zo'n droom. Eigenlijk is het een astrale ervaring, enkel ben je nog niet bewust zoals het hoort en omdat je het uittredingsmoment niet beleeft. Maar omdat je nu toch die ervaring hebt, kan je ze omvormen tot een sleutel om een bewuste uittreding te beleven. Wat je daarvoor moet doen, is jezelf inpeperen dat je tijdens zo'n ervaring niet mag vergeten om bewust te worden. Ook overdag moet je jezelf warm maken voor het bewust worden tijdens je (vlieg)dromen. Want eens je bewust wordt tijdens zo'n droom, zit je midden in de astrale ervaring en is ze ongevormd tot een uittreding. Van daar kan je alle kanten uit.
Succes in ieder geval, en ik zeg het nog eens : geduld, discipline en geduld !

Tot later ! Liefs - Koen

Love and understanding - Koen
Tim
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 18 December 2011, 13:51:14 »

Welkom,
Toen ik me pas begon te interesseren voor uittreden, zo'n paar maanden geleden, boeide het me ook ontzettend, en dat is nu eigenlijk nog steeds zo. Het kan inderdaad zo zijn dat het na 4 of 5 maanden nog steeds niet is gelukt, dat verschilt per persoon.

Groetjes Tim
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 25 December 2011, 06:37:42 »

Hallo Rud,

welkom hier.
We leren allemaal (bij) van elkaar, dus het is heel gelijkwaardig, groentje of niet.  Knipoog

Ik hoop dat je iets aan Door de Nacht hebt!

Groetjes,

Constantia (Sten)
Carlo
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 26 December 2011, 12:49:33 »

Hoi Rud,

Ik vind het geweldig dat je zo enthousiast bent en zo je best doet om een uittreding te ervaren.

Bij mij begon het spontaan in mijn pubertijd, inmiddels '27 jaar geleden. Het fenomeen werd toendertijd nog niet veel beschreven en ik vond het vooral in het begin erg eng en intimiderend. Pas na vele jaren durfde ik het aan om bewust een uittreding teweeg te brengen.

Ik moet zeggen dat het heel lang geduurd heeft voordat ik het voor elkaar kreeg. Dat duurde zeker wel een jaar! Terugkijkend heb ik geleerd dat ik té graag wilde. Daardoor behield ik onbewust teveel spanning in mijn fysieke lichaam en geest (ook al was dit maar miniem) waardoor ik niet de algehele toestand van ontspanning bereikte. Dit kon ik achteraf pas verklaren toen mijn eerste bewuste uittredingen eindelijk lukten en ik het verschil kon ervaren. Ik ging bijvoorbeeld te snel uitproberen om mijn astrale arm op te lichten. Ik voelde dan wel een algehele ontspanning en ook waren de vibraties en het suizen er, maar dat werd altijd onderbroken door mijn poging om mijn arm of mijn been op te lichten. Wat gebeurde er: ik spande de spieren van mijn arm of been en alleen het fysieke lichaamsdeel kwam omhoog en niks astraals. De algehele ontspanning was daardoor meteen weg. Ik was steeds te ongeduldig, bleek achteraf.

Nu weet ik dat ik steeds te snel dacht dat ik al de juiste toestand bereikt had. Maar dat was nog lang niet zo. De benodigde algehele ontspanning moet nog veel dieper zijn. Je lichaam moet ECHT "slapen" en je geest moet helder zijn.

Een bewuste uittreding bereik ik nu door mij bewust te ontspannen, zo diep dat ik zowat in slaap begin te vallen. Het is dan lastig om geestelijk alert te blijven, maar als ik neig echt in slaap te vallen weet ik nu dat dat juist goed is en laat ik het gewoon gebeuren. Op dat punt heb ik namelijk bereikt dat mijn lichaam pas ECHT slaapt en dan kan ik de vibraties veel makkelijker oproepen en komen deze sterk naar boven en treed ik uit.

Ik weet dat er vele technieken zijn om een uittreding teweeg te brengen. Voor mij werkt bovenstaande beschrijving het beste. Het boek "Door de nacht" van Constantia heb ik zojuist aangeschaft en gelezen. Geweldig! Erg leerzaam en duidelijk.

Wat Koen jou aangeeft om bewust te worden in je vliegdromen is een hele goede tip. Ook dat heb ik gaanderweg geleerd om te zetten naar een bewuste astrale ervaring. Het werkt dus echt! Knipoog

Veel succes met oefenen.
Ik hoop dat je pogingen snel beloond worden, maar wees geduldig.

Groeten,

Carlo  

« Laatste verandering: 26 December 2011, 12:56:46 door Carlo » Gelogd
sandman
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 08 Februari 2012, 07:38:26 »

Welkom Rud,

veel leesplezier op dit forum.

Veel succes ook bij het uittreden, vliegdromen enz.

Groeten
R.
marc
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Maart 2012, 18:24:31 »

Geachte Rud, ik heb ook heb vele dromen, waar ik in vlieg,maar meestal vlug ik weg van iemand die mij achtervolgt, raar he.Maar heeft er van jullie al zo een gekke droom gehad(het was maar 1 keer toen )Ik werd in mijn droom gepest door ombekende mensen, die mij wou slaan en ook afschieten.
Maar plos riep ik met gemene lach: jullie kunnen mij niets doen in mijn droom, dat is mijn droom en ik beb hier de baas en jullie bestaan zelf niet echt in deze droom en toen was het pesten gedaan.Besluit: een mens kan meer doen ,wat hij of zij denkt, ik wou dat ik elke droom, kon controleren, echter was het maar 1 keer geluk, maar was toch fier op dit moment, dat ik wist dit is een droom of was er meer aan de hand?.Ik sta open voor suggesties.
tommy
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 04 Maart 2012, 18:51:25 »

hey rud

ik zou het gewoon nog even volhouden, en veel erover lezen en filmpjes kijken op youtube van bijv william buhlman of albert taylor, robert monroe. ook kan je hemisync is proberen of andere geluids hulpmiddelen, die vallen wel te downloaden via torrents. verder gewoon volhouden ik geloof wel dat iedereen het kan. bij de 1 duurt het iets langer als de ander maar de tijd komt vanzelf.. blijven geloven dat je het kan is denk ik het belangrijkste. ik ben er ook nog niet super in maar geloof dat het net zo werkt als leren fietsen.. heeft even zun tijd nodig. ook kan je je dromen opschrijven dat kan ook helpen want als je lucide in een droom word kan je vanaf daar ook uit je lichaam treden. daarnaast zijn lucide dromen ook super.. ik ben er net ook weer mee bezig en hoe meer ik me dromen opschrijf hoe duidelijker ze worden en hoe meer ik er krijg en hoe meer ik er onthou. en ik kom vaak uit een droom in de verlammingsfase dus misch werkt dat ook bij jou. wat helemaal goed helpt bij mij is de wekker zetten na een paar uurtjes slaap, er even uit gaan 5 a 10 min en het dan proberen. bij mij lopen er dan minder gedachten door me hoofd die me van me doel afleiden en het is makkelijker om je lichaam te latens slapen zonder je bewustzijn te verliesen.. dat werkt tenminste het beste bij mij.. ojaa en bijv een timer hebben om het uur als je gaat slapen..en dat 3x ofzo laten afgaan want dan word je elke keer even wakker na een uur en als je 3x bent wakker geworden de 4e keer word je meestal vanzelf zonder wekker gedeeltelijk wakker/bewust omdat je onderbewustzijn heeft ingesteld om dan wakker te worden en dan moet je het proberen. grt tom
« Laatste verandering: 04 Maart 2012, 19:00:22 door tommy » Gelogd
Frank
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 04 Maart 2012, 21:19:56 »

Geachte Rud, ik heb ook heb vele dromen, waar ik in vlieg,maar meestal vlug ik weg van iemand die mij achtervolgt, raar he.Maar heeft er van jullie al zo een gekke droom gehad

Voor zover ik me herinner ben ik in de dromen waarin ik vlieg meestal op de vlucht voor iets of iemand. Een ontsnapping zeg maar.

Daarnaast heb ik ook wel zoiets als wat je recreatief vliegen zou kunnen noemen, vliegen voor je plezier dus.

Ik heb ook wel eens een lucide droom gehad waarin een fietser me tegemoet kwam en me vól dreigde te raken. Hup, ik ging vliegen dus. Maar de fietser greep me bij m'n benen en vloog vervolgens met me mee, iets wat ik dus absoluut niet fijn vond.

Gekke dromen hebben neerdere personen hier dus wel...  Knipoog
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte