Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 06:02:31
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Uittredingen
| |-+  Ervaringen met uittredingen
| | |-+  Uittredingen tegen mijn wil in
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Print
Auteur Topic: Uittredingen tegen mijn wil in  (gelezen 1415 keer)
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 16 November 2011, 22:11:07 »

De boeken van William Buhlman zijn alhoewel Engelstalig, heel geruststellend om lezen. Er zijn boekbesprekingen ervan te lezen op mijn site (klik op 't wereldbolletje naast mijn naam). Persoonlijk heb ik aan die boeken ook veel gehad.

Love and understanding - Koen
ginger
Newbie
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 22 November 2011, 15:30:55 »

LUCIDE DROOM OF UITTREDING?

Twee dagen geleden had ik een lucide droom. Deze was echter weer zo helder, dat ik twijfel of het wel een droom was.

Ik 'droomde' dat ik in het trapportaal was, van het appartementencomplex waar ik woon. Het was nacht. Ik stond in de hal, vlakbij mijn eigen deur. Alles zag er precies zo uit als in het dagelijkse leven. Ik hoorde dat mijn huisgenoten (die een verdieping lager wonen) een feestje hielden. De muziek galmde namelijk door het trapportaal. Ik zou de volgende dag vroeg op moeten ivm werk en ik weet nog dat ik dacht: 'Lekker dan. Ik hoop dat ik straks mijn oordopjes kan vinden, anders zal ik vast niet door de herrie heen kunnen slapen.' Op dat moment zag ik een (gezette) dame de trap opkomen. Ze leek een beetje op de buurvrouw van de begane grond, maar ik wist niet 100% zeker of zij het was. Ik vroeg me af wat zij hier
deed. Ik woon namelijk op de bovenste verdieping, dus niemand heeft daar eigenlijk wat te zoeken. Maar ik maakte mij er niet al te druk om. We groetten elkaar. Ik verontschuldigde mij voor de geluidsoverlast van mijn huisgenoten en we begonnen een gesprekje. Op dat moment kwam er nog een (gezette) dame de trap op. Ze droeg een hoofddoek. Ik ging ervan uit dat zij ook een buurvrouw van mij was (onder mij woont namelijk een heel groot marokaans gezin), maar ik was er niet 100% zeker van. Ik verontschuldigde mij wederom voor de harde muziek van mijn huisgenoten. Ook deze dame mengde zich in het gesprekje. Ze had een zwaar accent.
Er was ook een klein meisje van een jaar of 5 bij (die volgens mij bij de marokaanse dame hoorde). Het meisje hield zich niet echt met ons bezig. Ze keek af en toe naar me, maar was verder gewoon rustig in de hal aan het spelen.
Tijdens het gesprek stak de (hollandse) dame een sigaret op. Ik vond het wel een beetje vreemd dat ze zomaar begon te roken in de hal voor mijn deur, maar zei er niets van.
Ik weet nog dat ik mij ineens bewust werd van het feit dat ik gewoon in mijn pyjama stond en begon mij een beetje ongemakkelijk te voelen. Ik hield mij verder afzijdig in het gesprek en dacht: 'Ik moet nu echt gaan slapen. Hoe kom ik hier zo snel mogelijk weg, zonder onbeleefd te zijn?' Op dat moment werd ik wakker.
Ik keek op de klok en zag dat het 02.30 was. Ik hoorde inderdaad dat mijn huisgenoten een feestje hielden, maar dat gebeurt wel vaker, dus ik maakte mij er niet druk om. Ik ben (zonder oordopjes Knipoog) weer verder gaan slapen.

Achteraf gezien denk ik dat het misschien toch weer een uittreding is geweest. Hoewel ik daar niet helemaal zeker van ben. Ik heb het proces van 'terug in mijn lichaam komen' (suizingen, tintelingen of een 'valse' val-sensatie) immers helemaal niet gevoeld.
Ook de dames (geesten?) waar ik in gesprek mee was, zagen er normaal uit (niet doorzichtig ofzo). Ik heb in de boeken 'Door Het Raam', 'Door De Nacht' en 'Door De Poort' al gelezen dat geesten zich (tijdelijk) kunnen 'verdichten'. Dus misschien deden ze dat dit geval wel?

Het lijkt er overigens wel op, dat er naar mij 'geluisterd' wordt. Toen ik een week geleden kenbaar maakte dat ik open stond voor een uittreding (zie laatste bericht), gebeurde dat immers meteen.
En nu ik kenbaar heb gemaakt, dat ik prefereer vanuit een lucide droom uit te treden (zodat ik het uittredingsproces niet bewust hoef mee te maken), is dat ook weer gebeurd.
Nu ik daadwerkelijk ervaar dat ik zelf ook (enige) invloed heb op mijn uittredingen, voel ik mij een stuk veiliger. Lachebek

Liefs,
« Laatste verandering: 25 Februari 2012, 08:10:10 door ginger » Gelogd
ginger
Newbie
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 22 November 2011, 15:48:55 »

P.S. Bedankt voor de tip, Koen! Lachebek Ik heb laatst al snel een kijkje genomen op jouw site (nice!) en zal binnenkort ook de boekverslagen lezen! (Zit momenteel midden in een verhuizing, dus druk druk druk....)
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 22 November 2011, 17:50:19 »

Hoi Ginger,

tijdens jouw drukte door heb je nog drukke nachten door ook  Grijns

Als ik jouw relaas lees, dan heb ik inderdaad weer de indruk dat je iets buitenlichamelijks beleefd hebt, omdat jouw bewustzijn helder was. Het is wel zo dat je geen uittredings - en terugkeerervaring hebt. Was het dan opnieuw een vals ontwaken ? Lucide droom of toch een uittreding ?
Die mensen die je zag, kunnen zeker geesten of 'astrale entiteiten' geweest zijn. Het is perfect mogelijk deze in verdichte vorm te zien, ze kunnen zelfs solide (vast) aanvoelen. Dat is het probleem niet.

Als je het nog eens voor hebt (hopelijk wel), dan zou je toch eens moeten zien of je bijvoorbeeld je astrale handen voor je gezicht kan houden. Ten tweede moet je ze eens betasten en zien welk effect dit op jou heeft. Een derde zaak die je moet doen is initiatief nemen : dingen die je tijdens het gewone leven niet kan doen, zoals jezelf een zetje geven en beginnen vliegen  of zweven. Wat je ook nog kan doen, is zien als je jezelf naar een andere plaats kan 'wensen'. Deze zaken zullen jou en ons nog meer info bieden, info die in staat is om jouw ervaring nog beter te kunnen inschatten. Een vraagje nog : kan je jouw bewustzijn tijdens deze gebeurtenis nog wat beter beschrijven ? komt het overeen met hoe je denkt tijdens het dagelijkse leven ?

Niettemin vind ik de ervaring heel waardevol. Het houdt je in de juiste sfeer, en het kan een voorbode zijn van nog meer. Ik kan me voorstellen dat je na de ervaring die je net beschreef heel opgewonden bent ! Tot binnenkort met een nieuwe ervaring ?

Liefs - Koen

Love and understanding - Koen
ginger
Newbie
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 22 November 2011, 20:23:08 »

Hoi Koen,

Dank je wel voor je (snelle!) reactie.

Omdat ik dit keer voor het eerst geen 'uittredings- of terugkeerverschijnselen had, weet ik nog steeds niet 100% zeker of het om een uittreding ging. Echter was mijn bewustzijn wel super helder. Ik dacht, keek en alles voelde precies zoals in het dagelijkse leven. Sterker nog: ik had niet eens door dat ik droomde. Ik dacht gewoon dat ik wakker was. Ik kon mijzelf net zo 'besturen' als in het dagelijkse leven. In tegenstelling tot 'normale' dromen: daarin speelt zich altijd een onrealistisch verhaal af. (Alles gebeurt dan, zonder dat ik daar invloed op kan uitoefenen. Alsof ik een film bekijk. Meestal ook in flarden, er is geen knoop aan vast te binden.)
Maar deze lucide droom (?) was heel helder en realistisch. Zo realistisch dat ik dacht dat ik wakker was.
Er zat een duidelijke lijn in en vooral: het leek zich af te spelen in het 'hier' en 'nu': in mijn droom (?) was het (net zoals in het echt) nacht en ik hoorde dat mijn huisgenoten muziek draaiden (wat ook in het echt zo was). Plus ik had in mijn droom (?) mijn pyjama aan. Dezelfde pyjama die ik in het echt droeg. Weird toch.....?

Ik zal volgende keer inderdaad eens goed naar mijn handen/armen kijken.
Voor zover ik mij kan herinneren zag ik mijzelf gewoon zoals in het dagelijkse leven (niet doorzichtig).
Het punt is alleen: omdat ik tijdens zo'n droom denk dat ik gewoon wakker ben,  ga ik niet zo snel mn armen bekijken om te checken hoe die eruitzien...
Als ik volgende keer eenmaal doorheb dat ik 'droom' of uitgetreden ben, zal ik inderdaad eens proberen, mijzelf anders te 'verplaatsten' dan ik in het dagelijkse leven doe. Ben benieuwd...

Liefs,
« Laatste verandering: 28 November 2011, 15:45:58 door ginger » Gelogd
ginger
Newbie
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 29 November 2011, 15:55:36 »

Waaoew... Wat ik nu heb meegemaakt, was alles behalve een uittreding tegen mijn wil in! Lachebek Dus ik ben maar een nieuw topic begonnen. Zie: 'Bijzonder mooie uittreding'.
« Laatste verandering: 06 December 2011, 23:17:34 door ginger » Gelogd
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 29 November 2011, 19:18:53 »

Hoi Ginger,

ook dit is een zeer boeiende ervaring. Koen geeft weer veel goede tips waar ik me bij aan sluit.

Ik wil je nog dit meegeven over de vraag lucide droom, uittreding, ...
Zoals je vast al hebt gelezen in mijn boeken, kunnen geesten zich ook via dromen manifesteren. Zodra dit gebeurt en jij krijgt dit heel bewust mee, komt het begrip 'droom' op de schuine helling te staan.
Immers is er dan sprake van astraal contact. Zoals het ernaar uitziet, ben jij een sterke geestverwant van mij als je kijkt naar je ervaringen. Dan zul je net als ik een sensor ontwikkelen voor geesten, al dan niet verdicht. Het is mij zelfs een aantal maal overkomen dat ik overdag geesten leek te zien die er compleet als aardse mensen uitzagen. Dat is niet heel vaak gebeurd, maar als het gebeurt, en je wordt je opeens bewust van het feit dat er 'iets niet klopte' met die 'persoon' die je zag (en dat het wel eens een verdichte geest kon zijn), dan zul je je beslist even 'achter de oren krabben'. Nou is dat niet bepaald een voorbeeld van taal die ik dagelijks bezig ('achter de oren krabben'), maar geeft toch goed het gevoel weer dat dan over je heen komt.

Kortom en samengevat: naarmate jouw bewuste ervaringen in aantal toenemen, zul je zelf die sensor ontwikkelen of dit al dan niet een uittreding dan wel een astrale ervaring was. Op een gegeven moment pik jij ze er feilloos uit qua gevoel, en dan zul je niet meer (zo) onzeker zijn of dit 'echt' was of 'astraal'.

Liefs,

Constantia (Sten,  Lachebek : ik schipper nu tussen mijn NL en US naam)
Pagina's: 1 [2] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte