Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
07 Februari 2012, 14:42:07
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Algemeen
| |-+  Algemene Chat
| | |-+  Discipline
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Discipline  (gelezen 631 keer)
Chantal
Newbie
*

Chantal

Bekijk profiel
« Gepost op: 02 September 2010, 03:13:53 »

Ik vroeg me af of jullie het ook belangrijk vinden om gedisciplineerd te zijn in het dagelijkse leven; gezond eten, sporten, mediteren, focus houden op hartenwensen, je richting weten enzovoort.

Ik ervaar dat uittreden gevoeliger maakt, en om met deze hogere graad van bewustzijn/gevoeligheid om te gaan, moet ik beter geaard zijn.

Wat mij bijvoorbeeld helpt is om te mediteren en een kaarsvlam in mijn hart voortestellen en naar mijn hartenwensen te luisteren. Het helpt mij een lijn te vinden voor mijn aandacht, want anders vliegt mijn aandacht alle kanten op en dit verzwakt ipv dat het sterkt. Ik kan me voorstellen dat voor uittreden een zekere balans hebben, belangrijk is...

Ben benieuwd naar jullie visie!  Lachebek

Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 02 September 2010, 13:45:07 »

Dag Chantal,

Om bewust te kunnen uittreden is het het beste dat je dit ongestoord doet, dus ook op lichamelijk en geestelijk vlak ook : alcoholinname vertroebelt de concentratie en de sfeer, met een overbelaste maag voel je je niet lekker genoeg, pijn leidt af. Als je geestelijke problemen hebt stel je het ook beter uit. Dus als je leeft naar een gezond lichaam en een gezonde geest toe, is dit beter om het uittreden voor te bereiden. Jezelf onthechten van allerlei excessen ende discipline vinden om 'met mate' te leven help mee ervoor zorgen dat je voor jezelf beter en zinvoller kunt mediteren, relaxeren. Wat niet wil zeggen dat je nooit eens iets mag drinken of zo, dat doe ik ook.
Het uittreden helpt jezelf terug te vinden als mens in de kosmos, in de multidimensionale wereld. Het kan je helpen om een betere mens te worden, en excessen passen volgens mij niet zo goed in dit plaatje. Natuurlijk moet iedereen dit voor zichzelf uitmaken, maar zo zie ik het een beetje. Ik vind wel dat je goed bezig bent, en ben blij voor jou dat je de dingen zoekt die belangrijk zijn voor jou. Bedankt om dat ook te delen met ons.
Liefs Koen
Chantal
Newbie
*

Chantal

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 03 September 2010, 06:19:50 »

Dankjewel Koen voor jouw reactie.

Ik merk dat meditatie het bewustzijn verruimt/ verheldert/ wakker maakt.

Het mediteren en sporten, het helder ZIJN, maakt volgens mij ook dat het uittreden makkelijker gaat (omdat het bewustzijn helder is).

Ik heb vandaag het boek Door de nacht besteld. Ik kan nog wel wat tips gebruiken.

Groetjes, Chantal
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 03 September 2010, 12:06:08 »

Hee Chantal, wat leuk! Laat me t.z.t. weten of DOOR DE NACHT iets voor jou heeft mogen betekenen.

Liefs,

Sten
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte