Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 05:47:28
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Uittredingen
| |-+  Dromen
| | |-+  reeks lucide dromen
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: reeks lucide dromen  (gelezen 1004 keer)
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 06 Augustus 2010, 18:34:42 »

Hoi,

Vorige nacht had ik een reeks van een viertal lucide dromen, die ik jammer genoeg niet kon opschrijven 's morgens.
Volgens mij gaat het wel degelijk om lucide dromen, omdat ik niet projecteerde. Wel had ik een tweede lichaam waar ik niet zoveel aandacht aan schonk. Ik kon de dromen ook een klein beetje sturen.
De avond van het inslapen voelde ik mij eigenlijk niet zo lekker, en hoewel het geen nachtmerries waren, vond ik de dromen niet speciaal vrolijk van aard. In één ervan ondervond ik ook seksuele opwinding, waar ik niets speciaals mee gedaan heb.

Eén fragment bleef me goed bij.

Ik droomde in het donker en voelde de rand van de achterbumper van mijn auto. Bij het aanraken ervan werd de auto zichtbaar, ze stond op een plaats (terrein) die ik niet kende. Ik betaste de auto verder langs de zijkant, en toen ik bij de bestuurdersdeur kwam, zweefde ik op het dak van de auto. De aanblik was bizar : op het dag lag een kinderpop zonder kleertjes, op een bedje van rozenblaadjes.

Vooral dat laatste vond ik eng. Een pop heeft iets menselijks, en als er niet naar een pop omgekeken wordt, vind je het soms in rare omstandigheden, of ook niet helemaal gaaf, waarbij er iets ontbreekt. Omdat een pop de beeltenis van een baby heeft, vind ik het eng om een pop in bizarre omstandigheden te zien of terug te vinden.

Die droom had me dus wel te pakken op iets dat ik eng vond !

Liefs Koen.

Love and understanding - Koen
sterreplukker
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 08 Augustus 2010, 11:28:39 »

hey koen,

Als ik naar je droom kijk, is het eerste wat er in me opkomt..
Kan het zijn dat er een deel is van jezelf dat je verwaarloost, waar je misschien meer tijd aan zou moeten besteden?? ( kan om een creatieve iets gaan van jezelf)
het doet me ook een beetje denken aan ergens schaamtegevoel over iets hebben, wat eigenlijk best mee valt. omdat het niet zo erg is, dan jezelf denkt of voelt.

kan natuurlijk ook geblabla zijn van sterreplukker Grijns Grijns

Ik denk wel, dat het om een vorm van lucide droom gaat, aangezien je heel bewust de auto aan het aftasten was.

Mm je schrijft dat de pop een onderdeel miste.. lijkt me toch dat je je van iets bewust word waar je niet zo blij van word.

liefs sterreplukker

ik vind het in iedergeval een bizar mooie symboliek om je iets duidelijk te maken.
« Laatste verandering: 08 Augustus 2010, 11:45:47 door sterreplukker » Gelogd
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 09 Augustus 2010, 20:30:30 »

Inderdaad bizar hé ?

Nu, ik zie wel wat ik er verder mee doe !
Dank je voor je reactie !

Liefs Koen

Amaryllis
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Augustus 2010, 01:55:29 »

Hey Koen,

Wist je op dat moment dat je aan het dromen was? Want dan was het inderdaad een lucide droom ^^

Ik vind het een enorm mooi beeld eigenlijk, die pop op de auto. Helemaal de sfeer die het bij me opwekt. Alsof die pop daar is achtergelaten door iemand. Naakt en hulpeloos. Op een plaats waar hij niet thuishoort.

Heb je vaak lucide dromen?

Liefs,

Amaryllis
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Augustus 2010, 20:24:32 »

Hoi, Amaryllis,

Ja hoor, ik besefte dat ik aan thet dromen was, ik werd lucide en begreep dat dit het niveau van een droom oversteeg.

Zo vaak heb ik niet die lucide dromen. Zeldzaam induceer ik ze zelf, en enkele keren werd ik helder tijdens het dromen.

Ik zou nog veel meer lucide dromen moeten hebben om echt het verschil met een uittreding te ervaren, meer buitenlichamelijke ervaringen moeten hebben in het algemeen.

Dank je voor je reactie !

Liefs Koen

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte