Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
17 Mei 2012, 05:42:21
Door het Raam Forum
Uittredingen
Ervaringen met uittredingen
pratende varkenskop in bed
« vorige
volgende »
Pagina's:
[
1
]
Auteur
Topic: pratende varkenskop in bed (gelezen 977 keer)
Amaryllis
Newbie
pratende varkenskop in bed
«
Gepost op:
12 Maart 2010, 12:38:41 »
Hey,
Het is een tijdje geleden dat ik hier geweest ben. Ik ben ondertussen wat meer geoefend en heb nu ongeveer 5 OBE’s per maand. De meeste OBE’s spelen zich gewoon af in mijn kamer en ik heb me een tijdje heel erg goed kunnen bewegen. Toen kon ik echt ver vliegen en ook mijn zicht was in orde. De laatste tijd heb ik wat vaker last van slaapverlamming. Af en toe zie ik ook rare dingen op of aan mijn bed. Twee maand geleden stond er een man aan mijn bed. Ik was toen niet bang maar vond het wel wat vreemd dat hij maar naar me bleef staren en niet wegging toen ik wou dat hij weg zou gaan. Uiteindelijk lukte het me om uit mijn lichaam te stappen en toen ben ik door het raam weggevlogen. Vorige nacht had ik weer zoiets voor. Alleen was het deze keer een afgesneden verkoolde varkenskop die naast mij lag…
Ik heb verschillende keren geprobeerd om mijn droomomgeving te veranderen maar veel verschil maakte dat niet. Ik vind het heel vreemd en frustrerend dat ik in een OBE niet dezelfde controle kan uitoefenen op mijn DC’s en omgeving als in lucide dromen. Ik vraag me ook af waar die beelden vandaan komen, want ik ben er niet bang voor (ik heb ook zelden nachtmerries), het is alleen vrij onaangenaam...
Ik ben aan het voetballen met enkele jongens op mijn oude basisschooltje van vroeger. Ik word spontaan lucide als ik opeens besef waar ik ben. Ik praat met een oude klasgenoot. Zijn gezicht verandert constant, waarschijnlijk omdat ik niet weet hoe hij er nu zou uitzien. Hij lijkt steeds jonger te worden en zijn gezicht wordt ronder.
Dan word ik opeens teruggezogen naar mijn bed. Ik lig in een bed in dezelfde houding als IRL maar het is niet mijn bed. Het lijkt alsof ik in een kamer ben van een appartement hoger dan ons. Ik lig op mijn linker zij gedraaid. Naast me ligt een varkenskop. Hij praat. Ik ben slaapverlamd en kan niet anders dan naar de varkenskop te staren. Het is nog maar een klein varkentje, waarschijnlijk een biggetje. Maar ik vind het maar vreemd zo'n pratende kop. Ik probeer van omgeving te veranderen en een LD op te wekken zodat ik terug kan bewegen. Even wordt alles zwart. Maar als ik terug beeld krijg, ligt de varkenskop nog steeds naast me. De mond beweegt gelukkig niet meer en hij is gestopt met praten. Ik probeer het nog eens, misschien krijg ik hem wel volledig weg.
Alles wordt opnieuw zwart en daarna krijg ik opnieuw beeld. Ik schrik enorm want de varkenskop is nu opeens gitzwart. Hij ziet er verkoold uit. Er zitten vieze brandwonden op de snuit en de wangen. Het lijkt wel een gezicht in ontbinding. Het is echt een walgelijk beeld en ik begin kwaad te worden omdat ik me niet kan bewegen en het beeld niet kan veranderen. Ik begin te woelen en te wrikken aan mijn lichaam maar niets helpt, ik zit vast. Ik ben te koppig om mezelf wakker te maken. Mijn OBE-omgeving is stabiel, ik moet en zal bewegen en die varkenskop wegdenken. Geen van mijn lucide-droomkrachten werkt en ik raak gefrustreerd.
Het lukt me om mijn droomarm los te krijgen en ik raak de varkenskop aan. Het voelt echt. Het ziet er ook levensecht uit en ik vind het heel wansmakelijk. Ik ben er niet bang van, ook al ligt het op nog geen 2cm van mijn gezicht. Ik vind het alleen heel vervelend dat mijn droomcontrole niet werkt en probeer te weten te komen waar het beeld vandaan komt. Ligt er iets naast me wat ik vervormd heb tot varkenskop? Maar ik slaap alleen en de kamer is zo goed als leeg... Of komt het beeld uit de vorige droom? Ik probeer te zien of het beest een lichaam heeft maar het blijkt enkel een afgesneden varkenskop te zijn. Geweldig. Nu snap ik waarom mensen bang zijn om uittredingen te krijgen…
Ik lig nog wat te woelen en te spartelen. Ik vind het nog wel grappig dat ik zo actief aan het bewegen ben terwijl ik eigenlijk stil lig te slapen. Uiteindelijk lukt het me om me op mijn rechterzij te draaien maar ook daar zie ik een verkoold gezicht. Deze keer is het een mens. Ik knipper en maak mijn beeld volledig zwart. Nu lukt het wel om me te bewegen en ik stap uit bed. Geleidelijk aan krijg ik weer beeld. Ik ben nu in mijn echte slaapkamer op weg naar de deur. Ik zie hypnagogische beelden verschijnen en wil WILD doen om een LD te betreden maar dan voel ik opeens mijn echte lichaam stabiel worden en ik word wakker.
Koen
Global Moderator
Hero Member
Re: pratende varkenskop in bed
«
Antwoord #1 Gepost op:
13 Maart 2010, 19:32:29 »
Hoi Amaryllis,
Ik begrijp de frustratie je uit bij het zien van dergelijke beelden. In dit geval nogal gruwelijk en macaber. Het is belangrijk dat je in dit verhaal aangeeft dat je slaapverlammingen hebt, en zoals ik al vaak ook heb kunnen ondervinden vroeger, kunnen slaapverlammingen de meest naargeestige beelden opwekken. Zo zag ik ook eens een skelet nasst me, en voelde hoe ik er tegen lag. Hypnagoge beelden mogen dan wel misschien astraal van oorsprong zijn, door de angst die gepaard gaat met de slaapverlamming zijn de beelden die we zien haast per definitie daardoor naargeestig. Het is zeker niet wat het astrale met ons voor heeft, maar veel eerder een vervelend bijverschijnsel. Vroeger kon ik daar met niemand over praten, daarom ben ik blij dat jij niet met je verhaal blijft zitten, maar het hier brengt op het forum, zodat je dit eens van jou af kan schrijven. Probeer er niet al te veel onder de indruk van te blijven, en weet dat ons geen kwaad kan gedaan worden tijdens een slaapverlamming. Maar leuk is het niet ...
Liefs Koen
Love and understanding - Koen
Amaryllis
Newbie
«
Antwoord #2 Gepost op:
13 Maart 2010, 22:31:04 »
Hey Koen, bedankt voor je reactie,
Het was niet zozeer een hypnagogisch beeld maar een heel stabiel en realistisch beeld. Mijn hypnagogia zijn vaag, vluchtig en onstabiel. Dit beeld was even stabiel als andere uittredingservaringen en zelfs stabieler dan een lucide droom. Mijn bewustzijnsstaat tijdens slaapverlamming is ook verder gevorderd dan de hypnagogische fase. Ik slaap wel degelijk. Het rare is ook dat ik geen angst voelde. Ik bekijk het beeld nieuwsgierig zoals in andere OBE's of LD's maar ik kon het gewoon niet voldoende beïnvloeden en dat frustreerde me. Tijdens LD's heb ik altijd ontzettend grote droomcontrole over bijna alles. In dit geval was mijn bewustzijn minstens even helder als in een volledig lucide droom, misschien zelfs nog helderder. Alleen lukte het me niet mijn droombeeld te beïnvloeden zoals ik het wou.
Ook in andere uittredingen gedragen mijn DC's zich volledig anders dan in een gewone lucide droom. Als ik ze aanspreek, negeren ze me gewoon. Het lijkt wel alsof ze me niet kunnen zien of horen. En als ik ze aanraak, ga ik dwars door hen heen. Dieren lijken me dan weer wel te zien. En één keer was er een man die me ook zag. Ik was zorgeloos over het huis van mijn vader aan het vliegen toen er opeens een auto stilhield in het midden van de baan. Een oude man keek opeens stomverbaasd omhoog en keek me recht aan. Ik keek hem terug aan vanuit de lucht en glimlachte, ik was op mijn beurt verbaasd dat hij me wel zag. Want net waren er 4 auto's gepasseerd en niemand leek iets vreemds op te merken. Ook was het de eerste keer tijdens een uittreding dat iemand me kon zien. Ik had me er al bij neergelegd dat ik onzichtbaar was. De man begon uitbundig naar me te zwaaien. Keek nog enkele malen verbaasd toe en reed dan weer verder. Ik zwaaide vriendelijk terug en bleef nog wat rondzweven.
Als ik zogezegd naar "andere werelden" reis, kunnen de mensen me ook zien. Ik ben uitgetreden op dat moment maar in wezen is er weinig verschil met deze ervaringen en gewone lucide dromen, alleen mijn bewustzijnsgevoel is enigszins anders omdat ik "uit mijn lichaam ben gestapt".
Ik ben heel bedreven in WILD. Het belangrijkste verschil tussen LD's en OBE's opwekken, ligt volgens mij in de timing. OBE's kan ik al tijdens de hypnagogische fase betreden, het enige wat ik daarvoor hoef te doen is WILD toepassen, mijn hypnagogia doorlopen tot ik merk dat mijn lichaam slaapverlamd is. Dan rol en wrik ik meestal wat tot ik mijn lichaam loskrijg en stap ik uit mijn lichaam. Bij LD's moet ik wachten tot mijn hypnagogia gestabiliseerd zijn en ik in een stabiele droomwereld zit. Naarmate ik langer in een OBE zit, merk ik dat mijn ervaring meer droomachtige elementen bevat. Misschien is het wel een idee dat OBE's gewoon lucide dromen zijn die zich al tijdens hypnagogische fase ontwikkelen, nog voor er echte dromen gevormd zijn? Daardoor is ons bewustzijn nog volledig wakker en functioneert het precies zoals het dat zou doen tijdens wakende toestand. Dat zou er namelijk voor kunnen zorgen dat de ervaring zoveel echter lijkt dan een lucide droom. Dan kan het inderdaad zijn dat de varkenskop gewoon een hypnagogia was, alleen begrijp ik nog niet waarom het beeld zo stabiel bleef en waarom ik zo weinig droomcontrole kon uitoefenen...
edit: Ik ervaar ook geen angst tijdens slaapverlamming. Meestal vind ik het juist fijn om te beseffen dat ik bewust ben en toch lig te slapen terwijl ik alles kan zien wat er om me heen gebeurt. Meestal lig ik dan ook in mijn eigen bed en zie ik exact hetzelfde als wat er IRL rondom mij is. Dat geeft me altijd zo'n euforisch gevoel en soms lig ik ook wel eens te schaterlachen. Terwijl ik gewoon braaf lig te slapen, wat het alleen maar grappiger voor me maakt. Op zich vond ik een pratend varken ook wel grappig, maar misschien was het de frustratie en niet de angst wat er voor zorgde dat het beeld steeds enger werd... Dat zou dan het omgekeerde effect zijn van in lucide dromen, want daar krijg ik juist meer droomcontrole naarmate ik gefrustreerd en kwaad word.
«
Laatste verandering: 13 Maart 2010, 22:44:44 door Amaryllis
»
Koen
Global Moderator
Hero Member
«
Antwoord #3 Gepost op:
15 Maart 2010, 20:34:05 »
Hoi Amaryllis,
Het is prettig om lezen dat je over zoveel controle beschikt, en de verschillende aspecten van de hypnagogia zo kan benoemen. Ik denk dat je hier met jouw ervaring(en) een belangrijke bijdrage levert op dit forum, en, laat zeker niet na om te reageren op andere posts, of om duiding te geven wat anderen ervaren. Je staat zeker verder dan mezelf wat jouw vaardigheden betreft, en het is jou van harte gegund. Er is één afkorting die ik niet direct kan vertalen (DC), maar misschien ligt het voor de hand, en 'denk' ik er gewoon naast
Het gebeurt al eens dat ik voor de hand liggende zaken niet zie, als verstrooide mens.
Verder, waar jij heel goed inzicht in hebt, dat is de nuance tussen een lucide droom en een uittreding. Ik denk dat jij hier veel kan bijdragen aan onze vragen rond de aard van een LD versus OBE. Ik heb nu een boek van Steven LaBerge, en hoop hierdoor ook wat meer inzicht te verwerven.
Ik hoop jou hier nog vaak te zien/lezen !
Liefs Koen
Amaryllis
Newbie
«
Antwoord #4 Gepost op:
21 Maart 2010, 15:00:19 »
Hey Koen, dankjewel
DC staat voor dreamcharacter, een droompersonage.
Ik merk wel vaak overgangen tussen LD's en OBE's maar het blijft moeilijk te bepalen waar de ene ervaring stopt en de andere begint. Veel mensen benoemen hun ervaringen ook anders. Ik ken verschillende ervaren lucide dromers die ook OBE-achtige evaringen hebben. Ze doen WILD, stappen uit hun lichaam en lopen in een droomlichaam door hun kamer rond. Maar zij blijven het gewoon lucide dromen noemen omdat er naar hun gevoel te veel droomachtige elementen in voor komen. De kamer lijkt niet op hun echte kamer en als ze door het raam vliegen verandert de wereld in een gewoon droomlandschap.
Verder lees ik ook vaak dingen die als uittreding worden bestempeld, die ik zelf gewoon een lucide droom zou noemen. Vliegen en overleden mensen of gidsen bezoeken kan je in allebei en dat maakt iets niet per sé een uittreding.
Ik merk zelf wel grote verschillen op in ervaring tussen een LD en een OBE, maar ik zou zelf ook nog beter het verschil ^willen kunnen bepalen want soms is de grens tussen de twee echt heel vaag.
Dat mijn ziel mijn lichaam echt verlaat geloof ik persoonlijk niet echt, ik ben meer te vinden voor de wetenschappelijke verklaring die zegt dat de slaapverlamming ervoor zorgt dat ons gevoel van "zelf" overgebracht wordt van ons fysieke lichaam naar een droomlichaam om zo het probleem van de wil tot beweging op te lossen.
En in die zin beschouw ik uittredingen ook meer als een speciale soort lucide droom alleen is mijn bewustzijn nog anders en lijkt alles veel echter... Maar het blijven heftige en vaak ontzettend leuke ervaringen dus ik vind ook dat iedereen het zou moeten leren
Welk boek van LaBerge ben je trouwens aan het lezen?
Ik zal nog wat leuke persoolijke ervaringen posten ook. Vannacht had ik wel een bijzondere
Groetjes!
Amaryllis
«
Laatste verandering: 21 Maart 2010, 15:08:35 door Amaryllis
»
Koen
Global Moderator
Hero Member
«
Antwoord #5 Gepost op:
21 Maart 2010, 21:23:51 »
Hoi Amaryllis,
Het boek van LaBerge heet 'exploring the world of lucid dreams'.
Je moet weten dat LaBerge als eerste ondubbelzinnig heeft aangetoond dat lucide dromen een realiteit zijn, geen verzinsel of opschepperij. Hij heeft harde bewijzen van het bestaan ervan kunnen aantonen.
Let wel : LaBerge beweert niet dat lucide dromen een buitenlichamelijk karakter hebben.
Bedankt overigens voor jouw verdere toelichting, en ik zie zeker uit naar jouw verdere ervaringen en posts !
Liefs Koen
Pagina's:
[
1
]
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Uittredingen