Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
07 Februari 2012, 14:27:33
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Algemeen
| |-+  Algemene Chat
| | |-+  Ontwerp Ericks CD af, kijk hier
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Ontwerp Ericks CD af, kijk hier  (gelezen 854 keer)
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 26 Februari 2010, 09:41:43 »

Zoals ik al aankondigde, komt er een heuse Engelstalige Out of body CD aan, gemaakt door de gitaar- en zangvirtuoos Erick Nova. Hij heeft zich laten inspireren door mijn boek THROUGH THE WINDOW/DOOR HET RAAM. Ik ben er nu al ontzettend blij mee. Ik heb het ontwerp voor Erick Nova's CD "Out of body" gedaan en dit is nu af! Het was erg leuk te doen, het ontwerpen ligt me goed. Heerlijk om creatief en geïnspireerd iets moois te maken. Zie hier het resultaat:

Klik op de afbeelding voor een grote versie waarop u veel meer ziet!

Erick Nova
CD Out of body
Music & Lyrics: Erick Nova
Cover design: Sten Oomen

Citaat
Korte toelichting voor wie meer wil weten over de gedachte achter het ontwerp: Zoals ik in mijn boek DOOR DE POORT ook beschrijf, is de kosmos waarin wij leven een magische eenheid van binnen en buiten. Wij leven in de kosmos, maar ieder van ons heeft de kosmos in zich. Je zou het de micro- en de macrokosmos kunnen noemen. Via onszelf staan wij in verbinding met het buiten, waardoor het buiten ook weer binnen wordt.
Als je uit je lichaam treedt, treed je de kosmos binnen, en reis je in feite dus buiten, maar ook binnen jezelf, want alles is een!

Op de eerste afbeelding - de voorkant van de CD - zie je Erick, die een is met zijn gitaar en de muziek, om hem heen zijn geliefde water, want hij houdt enorm van een mooi klimaat (bijvoorbeeld in Spanje, waar hij ook woont) en zwemmen. Je ziet rechts op de voorkant al Erick astraal, dit om aan te geven waar de CD over gaat.

Op de tweede afbeelding - de achterkant van de CD - zie je de gitaar, nu als symbool voor Erick. Hij is al vervuld van de kosmos, waar hij tijdens een uittreding heen zal gaan, dit keer: de Grand Canyon in de USA. Om hem heen nog steeds het water. De dimensies gaan langzaam in elkaar over...

Op de derde afbeelding - de label van de CD - zie je dat de gitaar als een raket boven de Grand Canyon zweeft, dit stelt de uittreding voor. Tijdens een uittreding kun je als een raket uit je lichaam schieten en met grote snelheden boven schitterende landschappen vliegen.

Tijdens uittredingen kunnen er ook allerlei dimensies door elkaar heen gaan lopen: verleden, heden, toekomst, de aardse en de astrale dimensie, en nog veel meer. (Lees daartoe bijvoorbeeld mijn boek DOOR HET RAAM). Wie nu meteen denkt of zegt: "Ja, maar dit is allemaal maar zweverig gedoe hoor!", kan ik geruststellen. Lachebek
Ook de wetenschap komt er achter dat er veel meer dimensies zijn dan wij ooit voor mogelijk hadden gehouden. Vroeg of laat wordt natuurwetenschappelijk aangetoond dat de astrale wereld bestaat, maar ook dat dimensies naast elkaar kunnen bestaan, zoals Albert Einstein ook al wist. Misschien zweef je wel, maar er is niets zweverigs aan!  Lachen 

« Laatste verandering: 26 Februari 2010, 12:08:12 door Sten » Gelogd
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Februari 2010, 12:14:29 »

Knap hoor !

Zo kennen we jou !  Lachebek

Liefs Koen
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 27 Februari 2010, 14:41:18 »

Hoi Koen,

dank je. Niet iedereen denkt daar zo over, maar er zijn niet veel aardige, beschaafde mensen.
Op dit forum wel, dat valt me wel op! Lachebek
Jij bent in ieder geval een heel mooi mens!

Liefs,

Sten
« Laatste verandering: 28 Februari 2010, 04:19:33 door Sten » Gelogd
JG
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Maart 2010, 13:42:05 »

Erg mooi geworden! Vooral de lettertypes zijn erg mooi!
Met welk lettertype is het kopje Erick Nova gemaakt, op de voorkant? (met de doorzichtige eerste letter)
Ook de weerspiegeling van de berg in de gitaar (achterkant) is erg mooi gelukt.
Veelzijdig typje ben je ook he!? Knipoog

Soms is het nodig, even terug om door te gaan
Niets is overbodig, al wat is komt er vandaan
Wees niet bang om te verliezen, niets is al dat er is
Bovendien is er geen alleen, er is alleen gemis
Vertrouwen is 't middel om gemis te doen verdwijnen
Wat je hebt gezocht zal erdoor aan je verschijnen
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 09 Maart 2010, 14:22:30 »

Hoi JG,

dat moet ik even nakijken, wacht.... dat is het lettertype met de toepasselijke naam "Induction".  Lachen
Ik kies altijd op gevoel lettertypes etc. uit, alles gaat op gevoel en intuïtie. Ik ga ervoor zitten, denk er even een half minuutje over, en ga dan 'mixen'.
Dank dat je het leuk vindt.

Groetjes,

Sten
« Laatste verandering: 10 Maart 2010, 01:37:32 door Sten » Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte