Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 05:36:21
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Boeken van Sten Oomen / Door het raam Soul Travel
| |-+  Door de nacht
| | |-+  Poll- Door de nacht
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Poll
Vraag: Wat vind je van het nieuwe boek van Sten?
Handig die tips!
Ik heb hem nog niet gelezen.
Heb het boek al wel gelezen maar nog niet geoefend...
Ik vind de "verhalende" boeken leuker.
Ik vind dit informatieve boek leuker.
Ik vind alle boeken van Sten, Super!

Auteur Topic: Poll- Door de nacht  (gelezen 8875 keer)
JG
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Gepost op: 11 Augustus 2008, 20:14:15 »

Sten heeft een nieuw boek uit dus een mooi moment om eens te vragen wat jullie ervan vinden.  Grijns
En wat vonden jullie ervan? Heb je er nog hele handige dingen uit weten te halen? Ben je al aan het oefenen met de nieuwe tips? Of heb je het boek nog niet gelezen? Heb de poll er voor de leuk aan toegevoegd, gaarna ook je reactie toelichten Knipoog Dat ga ik nu zelf ook even doen:

Het boek ziet er ten eerste goed uit, wat betreft lay-out en drukwerk. Ik heb het boek in drie dagdelen gelezen. Het leest makkelijk en is duidelijk geschreven. Er zit een goede opbouw en structuur in de tekst. Ben blij dat er niet met vage termen gesmeten is en zoveel mogelijk getracht is er een "werkboek" van te maken. Dit maakt de inhoud concreter.
De keerzijde van die medaille is dat er weinig persoonlijke ervaringen zijn beschreven. Deze hadden voor mij een meerwaarde betekent.

De concrete tips in het boek zijn op een eenvoudige manier beschreven en geven je handvaten om zelf uittredingen op te roepen. Dit boek maakt het ontastbare een stukje tastbaarder door de methodische manier van schrijven. Ik denk zo dat dit ook de bedoeling was  Knipoog dus gefeliciteerd Sten!
 Kus

Ik heb nog niet kunnen oefenen met de (voor mij nieuwe) tips (ben pas net klaar met lezen) maar ga dit zeker doen!

Soms is het nodig, even terug om door te gaan
Niets is overbodig, al wat is komt er vandaan
Wees niet bang om te verliezen, niets is al dat er is
Bovendien is er geen alleen, er is alleen gemis
Vertrouwen is 't middel om gemis te doen verdwijnen
Wat je hebt gezocht zal erdoor aan je verschijnen
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Augustus 2008, 21:53:56 »

Nu ik van reis terug ben bestel ik gauw het boek, en lever ik mijn bijdrage aan deze poll, Judith.

Love and understanding - Koen
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 21 Oktober 2008, 18:37:41 »

Judith,

Ik ben het zeker eens met je beoordeling, maar graag had ik het even over wat je verwoordde als keerzijde van de medaille, met name het gebrek aan persoonlijke ervaringen.

Ik denk dat Sten voor het goede overzicht een zekere compactheid wou bewaren, en anderzijds doorheen haar werken niet teveel in herhaling wou vallen ten opzichte van vorige boeken. (deze boeken illustreren heel sterk haar eigen buitenlichamelijke ervaringen). Daardoor denk ik dat Sten daar niet in wou overdrijven. Persoonlijke ervaringen zijn overigens van grote waarde als deze onbevangen, onbeïnvloed zijn, en als Sten haar persoonlijk wedervaren teveel zou benadrukken zou dit bij de lezer verwachtingen kunnen scheppen of richtingen suggereren die uiteindelijk afwijken van wat de lezer zelf ervaart in geval van succes. Dit zou verwarring kunnen scheppen. Bij een doe-boek is de eigen ervaring van het grootste belang, wat de lezer ook moge ervaren ... Verder spirituele groei wordt in eerste instantie gebouwd op het fundament van het eigen initiële ervaren omdat dit de basis is van de persoonlijke buitenlichamelijke belevenis. De verrijking komt tijdens de groei, omdat ervaringen gedeeld worden en inzichten elkaar verschaft worden. (Sten mag me natuurlijk altijd corrigeren !)

Love and understanding - Koen
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte