Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
07 September 2010, 02:39:54
Door het Raam Forum
Uittredingen
Dromen
Help me aub met mijn dromen, voel me radeloos
« vorige
volgende »
Pagina's:
[
1
]
2
3
Auteur
Topic: Help me aub met mijn dromen, voel me radeloos (gelezen 2963 keer)
sara
Newbie
Help me aub met mijn dromen, voel me radeloos
«
Gepost op:
19 Januari 2010, 17:19:53 »
hallo allemaal.
Ik maak de laatste tijd nogal rare dingen mee met dromen en ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een aantal jaren geleden een hele vervelende relatie gehad met een jongen die mij veel verdriet heeft gedaan. Uiteindelijk ben ik zo sterk geweest om derelatie te beindigen en voor mezelf te kiezen. Wat hij absoluut nooit van mij verwacht had. Jaren later kan hij nog steeds niet normaal tegen mij doen. Hij praat niet meer tegen mij. Hij heeft mij letterlijk uit zijn leven geplaatst, wat ik heel erg vond. Ik ben allang over hem heen en ik heb ook al 4 jaar een nieuwe relatie. Waar ik heel gelukkig mee ben. Mijn ex heeft inmiddels ook een vriendin en wordt zelfs al vader. Maar het nu komt het!
Ik heb zulke rare opvallende dromen van mijn ex. In die dromen lijkt het wel alsof ik zijn aanwezigheid voel.
Elke keer als ik van hem droom, krijg ik een sterk gevoel van hem. Iets wat niet van mijzelf komt. Bijvoorbeeld:
Droom 1: Ik zit met hem op de bank en hij wilde mij kussen. Ik wilde dat niet want wij hebben allebei een relatei. Maar het was heel duidelijk dat ie bij mij wilde zijn, omdat ie het juist fijn vond om juist bij mij te zijn. Omdat ie bij mij ff zichzelf kon zijn. Ik gaf hem iets, wat hij graag weer wilde voelen. En dat gevoel was zooo sterk......
Droom 2:
Het meest rare was. Ik werd ineens wakker en ineens zei ik hardop tegen mezelf:
Hij is niet gelukkig in zijn nieuwe relatie. Hij zal zichzelf verstikken in zijn nieuwe relatie, omdat deze relatie niet bij hem past. Hij is zichzelf niet meer....
Hoe kom ik hier ineens bij????Maar het was zo duidelijk, dat ik dit gevoel kreeg en ik kon het ook onder woorden brengen.
Droom 3: Soms zijn wij bij elkaar en dan kletsen we fijn met elkaar. En dan lijkt het net alsof ik bij hem ben en het geeft mij rust.
Droom 4: Ik droom dat ik hij huilend voor mijn neus stond en ik voelde zijn verdriet. Ik voelde zijn verdriet zo erg, dat ik er zelf emotioneel van werd.
Wanneer ik de volgende ochtend wakker word,. voel ik me ook uitgeput, maar zijn de gevoelns van deze dromen indrukwekkend.
WIe kan mij aub helpen?
Ben ik gek aan het woorden? Waarom krijg ik dit soort dromen.... Ik wil hem loslaten en niet meer dit soort indrukwekkende dromen krijgen..
Ik wil me met mijn eigen leven bezighouden en mijn huidige relatie...
Wie kan mij aub helpen ....
Of hebben wij thelpatisch contact met elkaar? Droom hij dan ook over mij?
Heeft mijn ex ook dit soort dromen..
Please wie kan mij helpen ..
Liefs sara
JG
Jr. Member
Re: Help me aub met mijn dromen, voel me radeloos
«
Antwoord #1 Gepost op:
19 Januari 2010, 21:04:21 »
Hoi Sara,
Kan me voorstellen dat je dromen nogal verwarrend zijn. Maar het lijkt me helemaal niet iets vreemds! Ik bekijk je ervaringen even vanuit mijn vakgebied psychologie maar ook vanuit mijn eigen ervaringen op spiritueel gebied. Zie het maar als een interpretatie.
Er vallen me een paar dingen op. Je hebt een intense relatie gehad die eigenlijk nogal abrupt is afgebroken. Er achteraf samen nog over praten heeft niet tot de mogelijkheden behoord. Je hebt jouw deel geheel of grotendeels kunnen verwerken maar "zijn" deel niet. Het is niet helemaal goed afgerond. Wat me opvalt aan je ervaringen is dat je enerzijds de warmte met hem in je dromen ervaart maar het vaak heel lastig vindt omdat het over jouw grenzen heen gaat. Het komt op mij over alsof je in je dromen nog steeds om hem geeft maar hij jouw grenzen niet respecteert. Komt dat ook overeen met de relatie die jullie hadden?
Ook heb je boodschappen door gekregen over zijn gevoelens. Laten we er even vanuit gaan dat die boodschappen inderdaad kloppen. Je kan hier naar hem toe weinig mee. Maar misschien kunnen deze boodschappen jou wel helpen de relatie verder te verwerken/ uit te diepen? Als hij in jullie relatie over jouw grenzen heen ging kan je door deze dromen misschien nog beter leren je grenzen aan te geven. Ik bedoel in plaats van bang zijn of denken dat je gek wordt kun je ook voor jezelf opkomen! De dromen kan je proberen in dat kader te bekijken. Als een mogelijkheid nogmaals te laten zien dat je daadkrachtig en assertief reageert vanuit de liefde (empathie) die je nog voor hem voelt maar vooral vanuit de liefde voor jezelf.
Het komt dus op mij over alsof er zaken spelen die nog niet helemaal verwerkt zijn. De dromen bieden je een kans om het laatste stukje te verwerken. Dit is blijkbaar nodig voor jouw groeiproces. Zou dit laatste stukje op het vlak van grenzen aangeven/ assertiviteit kunnen liggen? In je dromen neemt hij namelijk wel misbruik van de ruimte die je hem geeft. Dit beïnvloed je zelfs zo dat je denkt dat je gek wordt. Je geeft hem hierdoor veel van jouw kracht/macht. Was dit ook kenmerkend voor jullie relatie?
Je kunt jezelf, net zoals je in de relatie uiteindelijk gedaan hebt, weerbaar opstellen. Jij hebt touwtjes in handen! Als je hem niet meer in je dromen wilt hebben, neem je dan voor dat je hem wegstuurt als hij langskomt. Het klinkt misschien als een lastige opgave maar vanuit ervaring kan ik je zeggen dat het mogelijk is en vaak vrij gemakkelijk om intenties vanuit het wakende mee te nemen naar het slapende. Blijf kalm, maak je geen zorgen, wees resoluut en stuur hem weg als dat is wat jij wil!
Liefs JG
Soms is het nodig, even terug om door te gaan
Niets is overbodig, al wat is komt er vandaan
Wees niet bang om te verliezen, niets is al dat er is
Bovendien is er geen alleen, er is alleen gemis
Vertrouwen is 't middel om gemis te doen verdwijnen
Wat je hebt gezocht zal erdoor aan je verschijnen
sara
Newbie
«
Antwoord #2 Gepost op:
19 Januari 2010, 22:06:05 »
Hoi JG.
je wilt niet weten hoe blij ik ben met jouw reactie. het is zo fijn als iemand je serieus neemt en objectief mijn verhaal leest.
je hebt in heel veel dingen gelijk:) Misschien is het ook nog een verwerking en soms lijkt het ook alsof ik antwoorden in mijn droom terugkrijg. Maar je zegt; dat hij idd nu nog misbruik van mij maakt, door de ruimte die ik hem geef.Is dat denkbeeldig?dus dat ik me nog laat gek maken door hem. of weet hij dat k over hem droom en probeert hij zo misbruik van mij te maken. Heeft hij deze dromen ook? Weet hij dat ik wel eens zijn gevoelens door krijg. Hoe zit dat precies? Weet jij dat? En nog een vraagje. je hebt wel gelijk. Hij ging altijd over mijn grenzen heen. dus die dromen zouden ook kunnen betekenen met mijn assertiviteit, grenzen aangevenn. Maar in welke zin moet ik dat dan zien? Hoe moet ik mijn grens aangeven, als hij over mij droomt? over welke grenzen gaat het dan?
Wat kan ik nou beter doen? mezelf neit afsluiten voor hem in de dromen? omdat het beter is voor mijn verwerking? Of mezelf wel vor hem afsluiten? En hoe kan het dan, dat ik zijn gevoelens nog doorkrijg? Is er dan ook nog contact van zijn kant? Sorry het zijn een beetje veel vragen, maar je helpt mij echt ontzettend....
Veel lieds sara
JG
Jr. Member
«
Antwoord #3 Gepost op:
19 Januari 2010, 22:59:47 »
Hoi sara
Graag gedaan hoor. Zal meteen even reageren op jouw reactie. Ik doe dit aan de hand van wat jij net geschreven hebt. Dat lijkt me het meest inzichtelijk omdat er nogal wat vragen inzitten. Ik beantwoord ze naar beste vermogen maar het is natuurlijk aan jou om te kijken of het klopt.
Misschien is het ook nog een verwerking en soms lijkt het ook alsof ik antwoorden in mijn droom terugkrijg. Maar je zegt; dat hij idd nu nog misbruik van mij maakt, door de ruimte die ik hem geef.Is dat denkbeeldig?dus dat ik me nog laat gek maken door hem. of weet hij dat k over hem droom en probeert hij zo misbruik van mij te maken. Heeft hij deze dromen ook? Weet hij dat ik wel eens zijn gevoelens door krijg. Hoe zit dat precies? Weet jij dat?
Het is lastig te bepalen of de ruimte die je hem geeft alleen “denkbeeldig” is (door onverwerkte aspecten uit je relatie) of dat hij jouw droom ervaringen direct beïnvloed. Wat mij belangrijker lijkt is niet de vraag of hij je dromen beïnvloedt maar wat jij hierin kan doen! Want je dromen zijn zo realistisch voor jou dat we het eigenlijk niet hoeven te hebben over de echtheid van je ervaringen.
Laten we er even vanuit gaan dat hij jouw droom beïnvloed. Dit doe ik omdat ik het idee heb dat idee jou beangstigd. Ook al zou hij jouw dromen beïnvloeden dan nog geef jij hem daartoe de ruimte. Je geeft hem de ruimte wat blijkt uit het feit dat je reageert vanuit angst en onzekerheid niet vanuit kracht en zelfvertrouwen. Jij bent zelf de baas over wie jij in je leven en ook in je droom leven toe laat. Jij geeft hem de ruimte of het nu denkbeeldig is of “echt”.
nog een vraagje. je hebt wel gelijk. Hij ging altijd over mijn grenzen heen. dus die dromen zouden ook kunnen betekenen met mijn assertiviteit, grenzen aangevenn. Maar in welke zin moet ik dat dan zien? Hoe moet ik mijn grens aangeven, als hij over mij droomt? over welke grenzen gaat het dan?
Wat kan ik nou beter doen? mezelf neit afsluiten voor hem in de dromen? omdat het beter is voor mijn verwerking? Of mezelf wel vor hem afsluiten? En hoe kan het dan, dat ik zijn gevoelens nog doorkrijg? Is er dan ook nog contact van zijn kant?
Je kan gevoelens doorkrijgen ook als er van zijn kant geen contact is. Wat ik me afvraag is of jouw emotionele betrokkenheid bij hem misschien het niet aangeven van je grenzen in stand houdt!? Maar dit vind ik even een zijpad en het is misschien belangrijker om het te hebben over jouw invloed op je dromen. Maar dit is wel iets waar je zelf eens naar zou kunnen kijken?
Je kan in je droom zelf de regisseur zijn. Jij bepaald wat er gebeurt. Je kan hem toelaten als je dat wil of je stuurt hem meteen weg omdat hij gewoon te vaak over jouw grenzen heen is gegaan en hij deze nog steeds niet respecteert. Als je hem nog een kans wil geven maak je grenzen dan duidelijk aan hem. Zeg dat als hij er over heen gaat je dan geen contact meer wil. Wees in plaats van nu bang te zijn sterker en ben je bewust van je eigen kracht. Maak jezelf niet alsnog afhankelijk van hem door te denken dat hij dit allemaal in de hand heeft! Dit is de macht bij hem neerleggen! Net zoals je in het dagelijkse leven hebt gedaan, maar je bent sterker geworden en je bent voor jezelf opgekomen. Gebruik die kracht ook om nu duidelijk te maken wat jij wil! Pak de macht terug. Dit is een kwestie van willen en vertrouwen op jezelf. Maak je niet ongerust er kan je niets gebeuren. Je kan er alleen maar wat van leren. Oke! Vraag je gidsen eventueel om hulp en de kracht om voor jezelf op te komen als je dat prettig vindt. Zodra je weer in jezelf geloofd dat je dit op gaat lossen en je grenzen duidelijk afgebakend hebt in je hoofd zal je dit ook in je dromen gaan merken.
Liefs JG
sara
Newbie
«
Antwoord #4 Gepost op:
20 Januari 2010, 13:47:09 »
Hoi JG.
Super bedank voor je mooie antwoorden. Je hebt mij zoveel nieuwe inzichten gegeven, waar ik ook echt iets mee ga doen.
Ik had nog een vraagje, wat ik nog niet echt begrijp:
tijdens de relatie, ging mijn ex heel veel over mijn grenzen heen.
je zegt ergens, dat hij mijn grenzen niet respecteert en in mijn dromen over mijn grenzen heen gaat en dat ik dus duidelijk mijn grenzen moet gaan aangeven. Ik vind dit een goed inzicht, omdat ik het zo nooit heb bekeken. k vroeg me alleen af.
of je dit dus nader wilt uitleggen. zodat ik hier tijdens mijn dromen beter kan herkennen dat hij over mijn grenzen heen gaat en dat ik beter mijn grenzen moet aangeven. Waaraan leid jij af, dat hij in mijn droom mijn grenzen niet accepteert en over mijn grenzen heen gaat? Dan kan ik dit zelf beter gaan herkennen en mezelf er bewuster van woorden. Ik hoop echt dat je nog wilt antwoorden......
Want je helpt mij ontzettend,
Groeten Sara
JG
Jr. Member
«
Antwoord #5 Gepost op:
21 Januari 2010, 14:01:13 »
Hoi Sara,
In je eerste bericht geef jij aan dat je hem wil loslaten en eigenlijk alleen maar met je huidige leven en relatie bezig wil zijn! Hieruit maak ik op dat je hem eigenlijk niet meer in je leven wilt en dus ook niet in je dromen. Hij gaat dus al over je grens als hij in jouw dromen komt! In je dromen gaat hij daarbij nog eens over een grens namelijk door je te kussen. Als jouw grens is geen contact dan gaat hij hier dus faliekant overheen!
Heb jij deze grens voor jezelf duidelijk?
Ik merk namelijk ook uit je verhaal dat jij je nog wel emotioneel betrokken bij hem voelt. Je maakt je namelijk zorgen over hoe het met hem gaat. En je twijfelt over wat je grenzen zijn. Je geeft dus eigenlijk twee signalen af. Enerzijds wil je verder in je leven en aan de andere kant voel je nog wat voor hem (zorgen etc) Maak voor jezelf duidelijk wat JIJ wil. Ben jij er klaar mee, laat hem dan los en maak je geen zorgen meer over hem. Dit heb je waarschijnlijk al jaren over jullie en hem gedaan en hij deed er waarschijnlijk niet mee wat jij van hem wilde. Hij heeft nu voor zijn nieuwe leven gekozen met alle stappen die daarbij horen. Waarom maak jij je nog zorgen over hem?
Zodra je hem echt loslaat. En beslist ons leven samen is helemaal klaar. Ik ben een nieuwe Sara die nooit meer met jou een relatie zal en kan hebben. Dan is de grens duidelijk. Het is dus nu de taak om ervoor te zorgen dat jij heel duidelijk weet wat je nog met hem hebt of niet hebt en wat je hem voor ruimte wil geven. Ben je er echt klaar mee, voel dit dan, denk dit dan en zeg dit dan. Je kan hem zelfs aanspreken nu in je gedachten en leg hem uit dat je apart verder wil, ook in spirituele zin. Dit betekend dat jij geen contact meer met hem wil maar hem wel alle goeds toewenst. Zeg ook dat als je hem weer ziet in je droom dat je hem wegstuurt. Niet omdat je niet om hem geeft want je wenst hem alle goeds maar de relatie behoort tot het verleden en er is geen enkele kans dat jullie met elkaar verder gaan.
Als het in jouw hoofd helemaal duidelijk is en je staat volledig achter je keuze dan laat je hem nul ruimte over! Jouw grenzen zijn dan duidelijk aangegeven. En grenzen zijn gewoon grenzen punt
Herhaal dit voor jezelf de komende tijd en je zal de uitwerking ervan in je dromen gaan merken.
Liefs JG
sara
Newbie
«
Antwoord #6 Gepost op:
22 Januari 2010, 07:35:04 »
Lieve JG,
Ik vind het geweldig, hoe jij mij hebt geholpen.
Je hebt mij namelijk zoveel nieuwe inzichten gegeven.
Ik heb meteen grenzen voor mezelf gesteld en ik voel me veel krachtiger.
Ik had nog een aller - aller - aller laatste vraag en ik hooop echt dat je deze nog wilt beantwoorden. Als je het niet meer wilt, is het niet erg, want je hebt mij al super geholpen. Ik zat er een beetje over na te denken en ik vroeg me 1 ding af:
Zou het mogelijk kunnen zijn, dat mijn ex bij mij altijd zichzelf kon zijn en wist dat hij zijn gevoelens kwijt kon. Hij ging in onze relatie ver over onze grenzen heen, maar ik was er altijd voor hem. Zou het kunnen zijn, dat ik daarom zijn gevoelens nog doorkreeg in zijn droom? Dat hij deze onbewust zond, omdat hij wist dat ik er atlijd open voor stond. En wat hij misschien niet kwijt kon in zijn huidige relatie.
Maar nu ik een grens stel en mezelf hier voor nu ga beschermen. Zou hij nu kunnen voelen dat ik grenzen heb gesteld. En ook ook op sociaal emotioneel gebied 'letterlijk' afstand heb genomen. of is het een groeiproces dat ik alleen doormaakt? Ik stel deze vraag puur om het plaatje even compleet te kunnen maken in mijn hoofd. En dan heb ik verder niks meer te vragen en bne ik alleen maar dankbaar voor de mooie antwoorden die ik heb gekregen. Liefs Sara
JG
Jr. Member
«
Antwoord #7 Gepost op:
22 Januari 2010, 12:26:55 »
Hoi Sara,
En ik vind het geweldig dat jij je zo openstelt voor nieuwe inzichten! Wees jezelf maar dankbaar dat je zo openstaat voor antwoorden en deze kan plaatsten en toepassen! Dat is niet voor iedereen weggelegt
Ik merk uit je laatste reactie dat het echt tot je is doorgedrongen. Hoe je zelf de situatie hebt omschreven is perfect! Je twijfelt alleen nog aan of hij deze verandering in jou ook mee krijgt. Ik weet zeker dat hij dit mee krijgt. Jullie hebben een relatie gehad en jij hebt je nog met hem verbonden gevoelt. Natuurlijk kan hij dit onbewust waarnemen. We wisselen allemaal energie met elkaar uit die deels bewust verloopt maar ook onbewust gevoeld wordt. Mensen zijn wezens die uit allemaal energiedeeltjes bestaan en die deeltjes zijn constant in interactie met elkaar (bijvoorbeeld door onze gedachtes), we zijn geen klomp vlees zoals sommige (nog) denken.
Nu jij meer duidelijkheid verschaft over hoe Sara denkt en wat ze wil straal je dit ook uit naar alles en iedereen (niet alleen naar je ex)!! Daardoor voel jij je niet alleen anders maar gaan mensen je ook anders behandelen! Zo werkt dat met alles wat je uitstraalt, je krijgt het terug! En daarmee kom ik op het volgende:
Waarom denk je dat je me tot "last" bent door vragen te stellen? Ik vind het juist hartstikke fijn dat jij iemand bent die graag meer zelfbewust wil worden!! Ik leer, door jouw vragen te bekijken en te beantwoorden ook een heleboel! Dus ook hierin mag je de kracht wat meer bij jezelf neerleggen!! Ik denk Sara dat het heel nuttig zou zijn als je eens kritisch gaat kijken naar hoe je in de rest van je leven grenzen stelt en je opstelt naar anderen. Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat het voor jou een patroon is (dus niet alleen naar je ex) dat je anderen heel veel ruimte biedt en je weinig grenzen aangeeft of hebt. Misschien dat daar een deel zelfvertrouwen en assertiviteit mee te maken heeft of verlatingsangst/afwijzing?
Stel alsjeblief alle vragen die je hebt of nog gaat krijgen. Dit is een fijn forum om dat op te doen. We staan hier allemaal open voor elkaar zonder te oordelen en om van
elkaar
te leren. Oke
Liefs JG
«
Laatste verandering: 22 Januari 2010, 12:35:09 door JG
»
sara
Newbie
«
Antwoord #8 Gepost op:
23 Januari 2010, 13:06:21 »
Lieve JG,
Wederom bedankt voor je mooie bericht.
Ik vroeg me eigenlijk nog 1 ding af. ..
je hebt mensen die je emotioneel kunnen uitzuigen. Ik heb me tijdens onze relatie veel zorgen gemaakt om mijn ex. Zeker omdat ik wist dat hij niet altijd gelukkig was. Maar ik vond het vaak vervelender dan hij zelf. Soms voelde ik me letterlijk leeggezogen door zijn energie. Bestaat dat ook? Dat je via afstand de ander nog steeds onbewust emotioneel kan uitzuigen? Waardoor hij mijn goede energie krijgt (omdat ik altijd voor hem klaar stond) en ik zijn slechte energie kreeg?
En dan nog de laatste vraag: Wat gebeurt er dan eigenlijk met de energie? Als hij onbewust contact probeert te maken, maar k sluit me er voor af. Ik neem aan dat er dan niks gebeurd? het enige effect zal dus zijn, dat hij zijn gevoelens niet meer kwijt kan..... Omdat ik op emotioneel gebied niet meer bij hem ben... Ik wil mijn eigen energie beschermen, door mijn grenzen voortaan te bewaken..
Kan je mij vertellen of deze mogelijkheden waar kunnen zijn, of dat ik me nu teveel laat leiden door mijn eigen enthousiasme en fantasie....
Ik hoop dat je wilt reageren ...Ik merk dat ik met de dag krachtiger wordt, doordat mijn denkwijze aan het veranderen is. En mijn complimenten voor het forum, waar het mogelijk is om elkaars inzichten met elkaar te delen.
En dan heb ik voorlopig geen vragen meer, ik weet wat me te doen staat ..
bedankt voor je inzichten
Liefs Sara
Gabriël
Gast
«
Antwoord #9 Gepost op:
23 Januari 2010, 22:12:31 »
Liefste sara
Ik heb jou vraag gelezen en vervolgens mijn echtgenoote hem laten lezen een man en een vrouw denken toch altijd iets anders. vervolgens hebben wij de dromen en de kern samen besproken en hier onze gedachte hierover kijk wat jij hiermee kunt doen:
Om de gedachte te kunnen volgens zijn wij eerst naar de basis van de mens vervolgens de basis van het probleem en vervolgens de dromen ieder appart en tevens de gezamelijke noemer te zien.
De basis van elk mens,
is goed te zien en omschreven in het Yin-yang symbool.
Het evenwicht tussen het goede en kwade. dit zit dus van nature in elk mens. door invloeden vanbuiten wordt het karakter mede gevormt.
De basis van het probleem.
Toen jij na bij het beeindigen van de relatie voor jou hebt gekozen heb jij afstand genomen van de negatieve kanten van jou ex. Echter de positieve kanten hebben jou vanaf het begin aangetrokken en door deze los te laten zou jij jouw zelf verlochenen. Dus is dat het laatste wat je moet doen. Iets wat goed is mag jij van blijven houden. Maar juist door dit goede dat jij in jouw ex gezien hebt voel jij je nu weer schuldig. Hetgeen niet nodig is want samen hadden jullie geen goede toekomst met andere woorden het was wel een liefde maar niet de ware liefde.
Nu jij en hij een nieuwe relatie hebben ben jij je wat bewuster gewoorden dat de relatie tussen jou en je ex voorbij is en met name nu de nieuwe vriendin van je ex zwanger is, is het de laatste druppel die jij nodig had om elke twijfel weg te nemen.
Nu kom ik op jouw dromen, Van het voorgaande uitgaand:
Droom 1: Ik zit met hem op de bank en hij wilde mij kussen. Ik wilde dat niet want wij hebben allebei een relatei. Maar het was heel duidelijk dat ie bij mij wilde zijn, omdat ie het juist fijn vond om juist bij mij te zijn. Omdat ie bij mij ff zichzelf kon zijn. Ik gaf hem iets, wat hij graag weer wilde voelen. En dat gevoel was zooo sterk......
Mogelijke verklaring: In jouw droom zag jij jouw ex, maar kan het in werkelijk jou huidige partner zijn. En de relatie waar jij het over hebt is de relatie met je ex. Als je hiervan uitgaat is het een vorm van onbewust schuldgevoel t.o.v. je huidige partner.
Droom 2:
Het meest rare was. Ik werd ineens wakker en ineens zei ik hardop tegen mezelf:
Hij is niet gelukkig in zijn nieuwe relatie. Hij zal zichzelf verstikken in zijn nieuwe relatie, omdat deze relatie niet bij hem past. Hij is zichzelf niet meer....
Hoe kom ik hier ineens bij????Maar het was zo duidelijk, dat ik dit gevoel kreeg en ik kon het ook onder woorden brengen.
Mogelijke verklaring: Hier krijg jij een mogelijk gevoel van tekort komingen. Te weinig geduld, niet genoeg liefde gegeven etc.(hier schrijf ik vanuit jouw gedachte) Waarom kon ik niet bij mijn ex zo'n liefde losmaken dat er een kind uit voort kon komen)
Geeft twijfel bij jou zelf van onmacht(mogelijke redenen kun jij zelf invullen) zoniet hoor ik het wel.
Droom 3: Soms zijn wij bij elkaar en dan kletsen we fijn met elkaar. En dan lijkt het net alsof ik bij hem ben en het geeft mij rust.
Droom 4: Ik droom dat ik hij huilend voor mijn neus stond en ik voelde zijn verdriet. Ik voelde zijn verdriet zo erg, dat ik er zelf emotioneel van werd.
Verklaring droom 3 en 4 Hier komt het mooiste deel van elke vrouw naar boven, ondanks al het verdriet dat hij jou aangedaan heeft, blijf jij hem goed praten ook tegen jouzelf. Dit gevoel omschrijf ik als moeder gevoel, en dit gevoel bezit elk mens, echter de meeste mannen moeten deze naaste liefde nog ontwikkelen, en bij de meeste vrouwen is dit in de hoogste vorm aanwezig hetgeen zich als moederliefde uit.
Nu kom ik op jou niet uitgesproken grootste twijfel: Is mijn huidige partner wel de ware. Ja EeN HEEL DUIDELIJKE JA.
Als het namelijk niet zo was dan waren deze dromen jou niet storend geweest, Want deze dromen komen voort uit jouw schuld gevoel t.o.v. jouw huidige partner.
Namens mijn partner en mij wens ik jouw heel veel geluk met jou zelf en uiteraard ook met jullie relatie.vanuit de liefde geschreven.
Gabriël
sara
Newbie
«
Antwoord #10 Gepost op:
24 Januari 2010, 17:07:22 »
hallo gabriel,
bedankt voor het feit dat je zo veel tijd en energie hebt gestoken om mijn vragen te beantwoorden. Ik heb serieus nagedacht over je inzichten. wel moet ik je eerlijk bekennen dat deze perspectieven gevoelsmatig verder van mij afstaan, dan de andere inzichten die mij gegeven zijn. Maar het is ook leuk om te horen, dat ik erg blij ben met mijn huidige relatie.
Veel liefs Sara
Fae
Jr. Member
«
Antwoord #11 Gepost op:
25 Januari 2010, 14:32:53 »
je hebt mensen die je emotioneel kunnen uitzuigen. Ik heb me tijdens onze relatie veel zorgen gemaakt om mijn ex. Zeker omdat ik wist dat hij niet altijd gelukkig was. Maar ik vond het vaak vervelender dan hij zelf. Soms voelde ik me letterlijk leeggezogen door zijn energie. Bestaat dat ook? Dat je via afstand de ander nog steeds onbewust emotioneel kan uitzuigen?
Ik ben ervan overtuigd dat dat inderdaad heel goed mogelijk is. En idd, 'vergeten' en jezelf beschermen is de beste oplossing daarvoor!
Als jij niet meer aan hem denkt, kan het ook niet meer mogelijk zijn dat hij energie naar jou kan sturen of stelen - louter omdat je niets meer naar hem uitstraalt.
JG
Jr. Member
«
Antwoord #12 Gepost op:
25 Januari 2010, 20:09:43 »
Hoi Sara,
Ik sluit me aan bij jouw eigen inzicht en de bevestigende van Fae.
Een stukje van de reactie van Gabriel is dat het willen geven en liefhebben een prachtig mooie eigenschap is. Daar sluit ik me ook geheel bij aan. Echter is het beter jezelf te beschermen wanneer het jou leeg zuigt. Als je meer balans ervaart en dus meer kracht hebt kun je ook meer positiefs geven aan je medemens!
Liefs JG
sara
Newbie
«
Antwoord #13 Gepost op:
27 Januari 2010, 13:00:38 »
Hoii Allemaal,
Ik wilde jullie allemaal bedanken voor de mooie inzichten.
Ik ben afgelopen week bewust bezig geweest met grenzen stellen en me afsluiten van zijn energie. Ook ben ik bij een paranormale therapeut geweest, die resten van zijn energie heeft verwijderd. Het is heel raarl, maar het lijkt alof ik weer echt mezelf weer terug heb. Nu voel ik me pas echt verlost van het verleden en eindelijk voel ik me ook niet meer emotioneel betrokken bij hem. Ook droom ik niet meer van hem!
Het rare is dat ik soms het gevoel heb, dat ik zo lekker in mijn vel zit dat ik energie ´over´ heb...
alsof ik mijn eigen energie weer terug heb gekregen.....
Ik ben onzettend blij met mijn groeiproces, maar zonder jullie hulp was ik niet zo ver gekomen! Vandaar dat ik dit toch even wil zeggen....
Liefs Sara
Gabriël
Gast
«
Antwoord #14 Gepost op:
27 Januari 2010, 16:44:19 »
Jouw gevoel geeft een gelukkig gevoel, samen gelukkig zijn is nog gelukkiger zijn.
Ook ik dank jou Gabriël
Pagina's:
[
1
]
2
3
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------