Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
08 Februari 2012, 10:07:31
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Algemeen
| |-+  Algemene Chat
| | |-+  Avatar
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Avatar  (gelezen 1165 keer)
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 17 Januari 2010, 13:15:52 »

Ben vandaag naar de film 'Avatar' wezen kijken, (in 3D, spectaculair). Ik doe er een post over omdat de film enkele prettige parallellen heeft met buitenlichamelijke ervaringen. De avatar verwijst naar het astraallichaam, je bevindt je in een andere wereld ermee. Je fysieke lichaam blijft 'levenloos', ondertussen. Het terugkeren ernaar lijkt er ook op : je bewustzijn verplaatst zich van de avatar naar je echte lichaam, en je wordt 'wakker' met de herinneringen van de avatar. Met je avatar kan je zelfs je echte/fysieke lichaam opzoeken, wat ook gebeurde in de film. Op het eind gaat de menselijke vorm 'over', en blijft de persoonlijkheid/ziel voor altijd in de avatar. (al is de avatar in de film ook fysiek).
Het doet me ook denken aan Robert Monroe, die tijdens bepaalde uittredingen ook terecht kwam in een andere fysieke wereld, waar hij effectief een avatar had (met een identiteit) , en die realistisch beleefde. Telkens kwam hij terug naar zijn Aardse vorm. Diegenen die Monroe gelezen hebben weten wel wat ik bedoel.
Tenslotte, in de film ‘Avatar’ heerst er ook het geloof in een voortbestaan van het bewustzijn in een andere sfeer, en is contact met de overledenen mogelijk, via de natuur.
Ik dacht bij mezelf, veel mensen die ook in de zaal aanwezig waren beseffen niet dat je via buitenlichamelijke ervaringen of lucide dromen de ‘avatar’ zelf kan beleven, of toch ervaren hoe het is. Daarom bezorgde het bekijken van die film mij een apart, prettig gevoel !

Liefs Koen.
« Laatste verandering: 17 Januari 2010, 13:25:20 door Sten » Gelogd
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 17 Januari 2010, 13:25:08 »

Wat grappig, ik had exact dezelfde ideeën hierbij! Deze film kan als goede parallellie gebruikt worden. Uittreden heeft de toekomst, daar wijst alles op!  Lachen

Liefs,

Sten
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Januari 2010, 16:00:25 »

Kon niet anders dat jij dat er ook in zag Sten !
 Grijns
Voor de leden die de film nog niet goed kennen, hier een recensie :
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/film/nieuw%2Bin%2Bde%2Bzalen/091215Avatar
Ik ga er mee akkoord dat de plot op zich voorspelbaar wordt in de loop van deze prent, maar voor mij is de film echt bijzonder omwille van de connectie met de buitenlichamelijke ervaring, en, hoe samenvallend, een ode aan het spirituele in het leven versus het platte materiële en het hebzuchtige. Is het net daarom dat in de VS deze film de tweede best opbrengende is ?
Het 3D effect is echt zonder weerga, op een bepaald moment dacht ik dat ik die zaad-kwalletjes, die boven het hoofd van degene die voor me zat, gracieus aan het zweven waren, gewoon kon vastnemen en betasten !

Liefs Koen.
Ciffian
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Januari 2010, 18:19:02 »

Hey Koen,

Apparte fisie op de film Grijns. zo heb ik het nog niet bekeken. Ik moet de film zelf ook nog zien, maar voor zover ik heb gehoord is het echt een aanrader. Ik ga er denk ik van de week heen. Ben benieuwd. Grijns

Groeten van Mitchell Knipoog

Accept who you really are and shape yourself into peace... Like water,  shapeless in its kind, yet so strong.

Then your eyes will be opened and you will be able to understand and see the beauty of life and nature.

Have prosperity,

Love Ciffian, Mitchell Knipoog
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 18 Januari 2010, 02:09:29 »

Hoi Koen,

precies, twee zielen, een gedachte. Zelf ga ik de film zeker gebruiken als voorbeeld hoe het voelt in je 'nieuwe' astraallichaam te stappen, hoe uitgelaten je dan voelt, en inderdaad: die wereld van de 'ziel', het materiële versus het innerlijke... Filmmakers hebben weer het een en ander opgepikt, astrale prikkels. Is niet de eerste keer!
De dag komt dat de wetenschap zal erkennen dat de geest van het ene lichaam naar het andere overgeplaatst kan worden. Ja, ook astraal.
Just a matter of time, and time is nothing, dus het bestaat al! Wij hier op dit forum weten hoe het is om uit te treden, althans: de meesten.

Geweldige film, misschien wel de beste die ik ooit gezien heb. En de effecten: om te zoenen.

We zagen het in 3D én IMAX, dus ja, heel levendig. Hoewel de effecten best nog meer 3D hadden kunnen zijn... ja, je wordt verwend als je al het een en ander gewend bent.

Liefs,

Sten
Evelyntjuh
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Januari 2010, 17:36:58 »

Ik zei gelijk:

Als dat er ooit van komt: dat dat echt kan...

Naar een andere planeet met zoveel liefde voor natuur..en elkaar..
Zou ik het gelijk doen! zonder twijfel zou ik mn 'oude'lichaam  laten gaan en in een wereld ontwaken waar ik hoor te zijn! (want zo voelt het...deze wereld is niet voor mij...al die slechte dingen )

Zou het zonder twijfel doen!!! geen aarzeling!!

*mn vriend keek me wel een beetje vaag aan hahahaha!!!*

Liefs, Eef
Gabriël
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 21 Januari 2010, 05:26:11 »

Hallo vrienden.
Ik heb de film niet gezien, maar dank jullie reacties mag ik de kern ervan begrijpen. De meest opvallende en meest corecte reactie is de volgende van sten: Uittreden heeft de toekomst, daar wijst alles op!
Als ik deze reactie zo in mij opneem stel ik mij voor, dat elke ziel na het verlaten van het lichaam, zelf zijn spirituele lichaam of vorm kan aannemen, waar en waneer de ziel wil.en kan de ziel elk moment wederom een andere vorm of lichaam, tijd of plaats kiezen.
Zo kan de ziel na het verlaten van het lichaam zijn eigen wereld creeren, met alles erop en aan zoals hij wil. Dit binnen de ervaringen die de ziel in zijn ziele leven heeft ervaren. Zo kan de ziel je vader, je moeder zijn kind en elke andere persoonlijkheid aan nemen, die in zijn kennis is opgenomen, hoemeer men kent hoe meer kennis. En met het aannemen van de kennis neemt men ook diens kennis aan. Ook de vorm of gedaante van een engel kan de ziel aan nemen.er is slechts een vorm die men niet kan aan nemen dat is de vorm van god, Zijn absolute kennis is voor iedere ziel opzich on bereikbaar. De goddelijke kennis zit in het hele universum(s)
Hiermee mag ik de juistheid van de reactie van sten mogelijk bevestigd hebben.
Zij die de diepgang van mijn reactie mogen lezen kunnen dan ook zien dat elk mens(dier, plant  etc.) ofzowel diens ziel  elk moment vele malen uittreet, welleswaar voor velen onbewust, maar toch.
Dit uit treden geschied 24 ur per dag. Hierop berust mogelijk de verklaring van elke vorm van het paranormale. waaruit men weer zou kunnen concluderen dat: Uittreden heeft de toekomst, daar wijst alles op! niet geheel corect is maar "Het para-normale  heeft de toekomst, daar wijst alles op voor zover wij het nu weten"!
Bedankt voor jullie info en kennis want nu weten wij alleen weer iets meer.
Uit liefde Gabriël
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 21 Januari 2010, 15:11:04 »

Hallo Gabriël,

ik bedoelde het ook heel concreet. Ik denk dat de wetenschap 'ons' onderwerp uittredingen steeds meer gaat omarmen, op allerlei manieren.
Eerst misschien überkritisch, maar dan geschokt en gefascineerd steeds meer tot de conclusie komend dat er meer aan het handje is dan een brein ervaring binnen de grenzen van datzelfde brein.

Alsook de gehele entertainment sector, je kunt dat niet tegenhouden. AVATAR is slechts een schitterend Omen. Het is ook iets spectaculairs en inderdaad op zeer veel manieren inzetbaar en toepasbaar. Het leeft, bij iedereen, bewust of onbewust.
Ik denk dat het goddelijke al lang vorm heeft aangenomen, ook in de natuur. Dus wij hoeven niet in de gedaante van het goddelijke te 'kruipen', het goddelijke is allang in ons. Wat dat betreft formuleer ik het dus anders dan jij.

Groetjes,

Sten

Gabriël
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Januari 2010, 06:07:11 »

Hoi Sten.
Zo zien wij dan weer dat het spreekwoord: vele wegen lijden naar rome.
Een veel ruimer begrip heeft dan wij begrijpen.
Zo lijden er ook vele wegen naar God, en zo heeft God ook vele gezichten.
Mochten allen dit erkennen, en zo ieders mening respecteren dan eren wij uiteindelijk God en zo onszelf.
Veel liefs Gabriël
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte