Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
07 Februari 2012, 14:42:31
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Uittredingen
| |-+  Dromen
| | |-+  verlamming
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: verlamming  (gelezen 1823 keer)
johanbrabant
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 10 Januari 2010, 19:26:06 »

Ik hoop dat dit bericht in het juiste forum staat, maar graag wil ik het volgende kwijt:

Ik heb wel eens van die dagen dat ik moe ben en savonds op de bank in slaap val. Omdat het dan in huis best levendig is met geluiden zoals andere mensen en de tv slaap ik vrij licht maar zit dan wel meestal in een droom.

Soms gebeurd er iets waarvan ik een beetje bang wordt, tijdens deze "slaapsessie" besef ik ineens dat ik lig te slapen, ik hoor de geluiden me heen en wil vervolgens uit me slaap komen. Maar dit lukt niet, ik krijg me ogen niet open, ik kan me ook niet bewegen. Wat er vervolgens gebeurd weet ik niet, maar ineens is er een volgend moment dat het wel lukt.

Ik vraag me af...wat is dit, sliep ik echt en wilde ik in me droom wakker worden of is het iets "engs" en heeft het iets met een ziekte ofzo te maken. Ik ben soms wel eens bang dat ik niet meer uit zo'n verlamming of hoe je het moet noemen kan kan komen. En zijn er mensen die dit herkennen en hetzelfde meemaken?

Typische is wel dat ik dit alleen meemaak als ik op de bank in slaap val. 's nachts in bed heb ik er nooit last van en droom ik iedere nacht weer heerlijke dromen.

Ik hoor graag jullie reacties.

Ondanks dat ik erg geinteresseert ben in lucide dromen en uittredingen vind ik dit best een eng moment en vraag me ook af of dit ook met dit onderwerp te maken heeft, of dat het iets van een ziekte is?
Ciffian
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 11 Januari 2010, 00:31:52 »

Hey Johan,

Ik kan je met zekerheid zeggen dat iedereen die of een uittreding al bereikt heeft of zeer dicht in de buurt kwam dat ervaren heeft. Het hoort er allemaal bij. Het fenomeen heet slaapverlamming. Normaal gesproken wordt je lichaam net iets eerder wakker dan je bewustzijn. In dit geval is het dan andersom.

Dit heeft echter niks met een ziekte te maken, voor zover ik weet. Daarom hoef je hier niet bang voor te zijn.
Ik heb ook één keer gehad dat ik wakker werdt en dat ik me niet kon bewegen. Het koste even wat moeite, maar lukte uiteindelijk wel. Moch je dit weer meemaken, zeg dan letterlijk in je hoofd tegen jezelf: "Ik kan nu bewegen!". Of net zo iets dergelijks.  Je zal dan merken dat het dan vrij snel weer lukt.

Net zoals je al zij slaap je licht op de bank. Met alle geluiden om je heen, heb je de reden waarom je dit meemaakt.

Het kan mischien wat eng zijn in het begin, maar laat maar komen. Voor mij is het in ieder geval herkenbaar.

Vriendelijke groets van Mitchell Knipoog

Accept who you really are and shape yourself into peace... Like water,  shapeless in its kind, yet so strong.

Then your eyes will be opened and you will be able to understand and see the beauty of life and nature.

Have prosperity,

Love Ciffian, Mitchell Knipoog
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Januari 2010, 12:56:42 »

Hoi Johan,

De Mitch heeft het hier al gezegd, slaapverlamming. Is zeer angstwekkend, maar tijdelijk. Vanuit een slaapverlamming is het mogelijk om uit te treden, omdat jouw lichaam dan al slaapt.

Liefs Koen.
JG
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Januari 2010, 14:24:09 »

Ook voor mij een heel herkenbare ervaring. Heb ze meerdere keren per week en
mankeer voor de rest Knipoog niets. Je kan vanuit deze staat of weer wakker worden (duurt
eventjes voor alles weer op gang is) of uittreden. Of je nu meteen wakker wordt of uittreed
je kan altijd weer terug naar je lichaam door je erop te richten. Dus geen zorgen!!

Liefs JG

Soms is het nodig, even terug om door te gaan
Niets is overbodig, al wat is komt er vandaan
Wees niet bang om te verliezen, niets is al dat er is
Bovendien is er geen alleen, er is alleen gemis
Vertrouwen is 't middel om gemis te doen verdwijnen
Wat je hebt gezocht zal erdoor aan je verschijnen
johanbrabant
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Januari 2010, 15:30:36 »

Bedankt voor jullie reacties.

Stiekum hoopte ik natuurlijk al wel op een soort van uittreding, maar ondertussen was ik bang dat t iets met me spieren te maken heeft. de eerst volgende keer als ik dit weer meemaak ga ik proberen om er iets mee te doen.

Net zoals je al zij slaap je licht op de bank. Met alle geluiden om je heen, heb je de reden waarom je dit meemaakt.
Geen id of er een rede is, val soms in slaap in de bank, en ik merk dan dat ik anders slaap als wanneer ik snachts in bed lig
JG
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Januari 2010, 15:26:49 »

Mijn ervaring is dat wanneer je licht slaapt dus bijvoorbeeld op de bank of nog even s'ochtends in bed ligt te doezelen de kans toeneemt op uittredingen. Je bent je dan bewuster van je omgeving en daardoor merk je de overgang naar in slaap vallen sneller op dan normaal. Je kan van die momenten gebruik maken door bijvoorbeeld je wekker vroeg te zetten, even eruit te gaan en dan proberen uit te treden. Bij mij werkt dat het best. Ik heb zelf nog nooit s'avonds een uittreding gehad alleen maar op bovenstaande manier. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je erg getraind bent in uittreden elk moment een geschikt moment kan worden.  Knipoog

Soms is het nodig, even terug om door te gaan
Niets is overbodig, al wat is komt er vandaan
Wees niet bang om te verliezen, niets is al dat er is
Bovendien is er geen alleen, er is alleen gemis
Vertrouwen is 't middel om gemis te doen verdwijnen
Wat je hebt gezocht zal erdoor aan je verschijnen
Evelyntjuh
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 14 Januari 2010, 04:07:17 »

Hmm ik herken het ook...slaapverlamming...
Had ik als kind zijnde best vaak, en toen ineens jaren niet meer... (zover k me kan herinneren)

Tijdje terug had ik het weer...
Lag lekker te slapen, en opeens merkte ik dat ik wakker was.
Dus ik wilde me omdraaien, omdat ik op mn rug lag, en op mn zij wilde gaan liggen..
Als eerst probeerde ik mn armen te bewegen, maar merkte dat dit niet lukte..
Ik schrok mn eigen wezenloos!!!
Ik kon helemaal niets bewegen! 'In' mn lichaam bewoog ik als een idioot!
Haha best grappig als ik er zo over nadenk, maar het was erg eng!
Ik schreeuwde en bewoog wild met mn armen en benen..
Alleen deden die niets...

Duurde maar ene paar seconden, en toen kon ik me wel bewegen.
Moest even rechtop gaan zitten om bij te komen hahaha!

Toen ik er later over na dacht wist ik wel wat het was...MMaar t was erg lang geleden!

Toen ik klein was voelde het ook niet zo dta ik mn lichaam niet kon bewegen..Maar eerder alsof er een muur om me heen stond die me niet toeliet om te bewegen...
Maar goed...gelukkig kan het allemaal geen kwaad en ben ik er ook niet echt bang voor, maar op dat moment schrok ik wel weer eventjes;)

Liefs, Evelyn
johanbrabant
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 13 April 2010, 17:21:30 »

wat ik er nog graag bij wil vermelden:

Sinds ik bovenstaande informatie weet heb ik helaas geen 1 keer meer een verlamming meegemaakt....

groetjes
johanbrabant
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 30 Januari 2011, 18:50:14 »

Hallo iedereen,

Ik kon vannacht niet in slaap komen en aangezien ik al een aantal maanden niet meer op dit forum ben geweest ging ik eens kijken welke topycs er nog actief zijn.

Zo kwam ik deze van mezelf tegen, het is raar maar waar, sinds ik dit topyc ben gestart heb ik deze slaapverlammingen helaas niet meer meegemaakt....dit is een kleine 9 maanden terug nu.

Ook uittredingen en lucide dromen komen nog maar heel weinig voor, hoe zou dit komen?
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 31 Januari 2011, 13:51:48 »

Hoi Johan,

de meeste mensen hebben periodes met weinig activiteit. Dit heet een 'dry spell'. Zelfs diegenen die actief proberen uittreden, kunnen er last van hebben. Hoe lang een dry speel duurt, is afhankelijk van vele factoren. Kun je er iets aan doen ? Ja, door de mind-set proberen te houden. Dit wil zeggen dat je mentaal veel met uittreden moet bezig zijn, de oefeningen voor overdag volhouden, enzovoort. De dagelijkse bekommernissen leiden ons vaak af, we hebben soms topics uit het dagelijkse leven die soms (terecht) meer van onze aandacht opeisen, en dan staat je hoofd niet naar uittreden en slaapverlammingen.
Ik weet niet in hoeverre je actief probeert uit te treden, maar als je het echt wil, en het gaat niet vanzelf, dan moet je actie ondernemen, en geduldig zijn. Uittreden is geen scheikunde : je zorgt voor een bepaalde cocktail en er komt een berekende reactie uit. We blijven mensen, onbepaald als we zijn, kent het leven zijn hoogtes en laagtes !
Niets om ongerust over te zijn dus !
 Knipoog
Liefs Koen
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte