Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
08 Februari 2012, 10:06:42
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Uittredingen
| |-+  Dromen
| | |-+  vreemde droom
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: vreemde droom  (gelezen 1012 keer)
autumn
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 11 December 2010, 13:10:50 »

Ik heb bijna nooit dromen die vervelend zijn, en deze was niet vervelend maar prettig was hij ook niet.

Het begon allemaal thuis, ik zat achter de pc en zag toen dat iemand die ik ooit heb leren kennen haar complete interieur wilde verkopen.
Ik ging er heen om te kijken of er iets leuks bij zat.
Het ene moment zat ik in de trein, het andere moment stond ik in haar appartement.
Maar er was niks aan, het was niet de gezelligheid die ik verwachtte.
Ik liep de trap af en kwam in een bakkerij terecht, een man achter de toonbank vroeg me uit welke stad ik kwam.
'Dat dacht ik al' zei hij, hij draaide zich om en pakte een doosje.
Deze man wist wie ik was, en wist ook al dat ik kwam.
Ik opende het doosje, er zaten kaartjes in. (antwoorden, er zaten antwoorden in, waarop weet ik ook niet)
De man zei iets van dat ik maar vlug weg moest gaan.
Ik deed het doosje in mn tas, ik moest het verstoppen.
Ik was te laat... het russische leger stond voor de deur van de bakkerij, er kwamen een aantal soldaten naar binnen, ze waren vrolijk, en glimlachte vriendelijk.
Het waren polen en ze spraken duits. Ik gaf ze het doosje, ze liepen weg.
Ik ging naar buiten, en toen kwam er nog een soldaat naar me toe, hij wist dat ik nog een kaartje in mijn tas had liggen. Ik gaf hem het kaartje en ging weg.
Ik moest naar Engeland.
En daar was ik ook ineens, ik liep door de straten, er hing een donkere lucht en iedereen keek me aan.
Ik liep daar alleen, eenzaam, er rolde een aantal tranen over mijn wangen.
Iedereen staarde naar me, en ik rende een leeg winkelcentrum in.
Ik liep de stad uit en kwam op een donker pad terecht.
Overal waren bomen, aan de rechter kant was een verlaging van ongeveer 5meter, met daaronder een vijver.
Alles was bevroren, er zwom een zwaan weg en er kwamen twee jongetjes omhoog.
Deze schaatsten voor me uit over het bevroren pad.
Af en toe liet ik een traan, maar ik kon niet huilen. Ik was alleen, maar het was goed zo.

Ondanks dat ik voor een leger was gevlucht en alles was ik in de hele droom ontzettend rustig.
Ik voelde me eenzaam maar legde me er bij neer.

Ik heb het een en ander opgezocht, en het zou er op neer komen dat mij veel tegenslagen staan te wachten. Al wist ik dat zelf ook wel te voorspellen.
Maar ik blijf de hele tijd denken aan de man achter de toonbank, een onbekende man die wist wie ik was en wat ik moest doen, terwijl ik het zelf allemaal helemaal niet meer weet.
En de soldaat die me vrolijk aankeek en lachte, heel open en heel rustig. Alsof hij een praatje wilde maken.
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 13 December 2010, 11:44:47 »

Hoi,

ik heb je droom gelezen, inderdaad, prettig was hij niet, maar een nachtmerrie was het nu ook niet.
Op het laatste las ik dat je je droom als voorspellend ervaart, deze conclusie trek je uit bepaalde bronnen.
Persoonlijk zou ik voorzichtig zijn om een bepaalde droom als toekomstvoorspellend te bestempelen. Je denkt nu dat er tegenslagen zullen komen, ... als er dan tegenslagen komen - die hebben we allemaal - ga je dan niet te vlug besluiten van 'zie je wel dat de droom mijn tegenslagen voorspelde ? '

Ik moet toegeven, ik heb meer affiniteit met uittredingen dan dromen, omdat ik persoonlijk de waarde van uittredingen iets hoger schat. Dromen kunnen soms echt non-sens zijn, het hoeven zelfs niet altijd beelden te zijn. Soms droom ik van non-visuele verbanden, connotaties, systemen, waar ik noch kop noch staart aan heb.

Wel moet ik er aan toevoegen dat bepaalde dromen in een bepaalde context zeer waardevol kunnen zijn. Ook denk ik dat er inderdaad wel toekomstvoorspellende dromen kunnen zijn, alleen ben ik er heel voorzichtig mee.

Maar goed, jij voelt het zo aan, en je zit met dit gevoel. Verval echter niet in selffullfilling prophecy, dwz dat als je eenmaal een slecht resultaat verwacht, het er uiteindelijk ook zal komen, hoe dan ook. Wees zeker niet deterministisch, en wacht af. Ik ga je droom nu ook niet minimaliseren, alleen, trek niet té vlug conclusies uit een bepaalde droom. Het is, moet je weten, helemaal geen exacte wetenschap, en de grens tussen zo en anders is niet altijd scherp. Bekijk het dus van op een afstand, en leer uit andere dromen als je geen patronen of rode draad terug vindt. Dan heb je iets waar je kunt op bouwen, en dan kan je denken aan bepaalde boodschappen. Zo heb ik vaak dromen waarin ik in een vliegtuig zit dat geen hoogte wint, en dit type droom heb ik her meermaals gebracht, omdat ze voor mij zinvol was. De andere dromen die ik heb zijn niet zinloos, maar ik til gewoon niet te zwaar aan de inhoud.

Ik hoop dat je me goed begrijpt, ik wil enkel duidelijk stellen dat in het geval van dromen we wat voorzichtig moeten zijn met conclusies. De ware aard van dromen in het algemeen heeft niemand nog echt kunnen doorgronden tot nu toe.  Knipoog

Gelukkig lees ik ook dat je bijna nooit dromen hebt die vervelend zijn, dat is goed neiuws, de mijne kunnen vaak juist wel heel vervelend zijn (en een bron van frustratie  Grijns ) maar daar heb ik wat leren mee leven !
Blijf zeker je dromen brengen als je er behoefte aan hebt !

Liefs Koen
autumn
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 30 December 2010, 13:54:08 »

Een beetje een late reactie, sorry daarvoor.
Nah ik ben ook niet zo van de dromen, ik heb er veel maar er zit vaak een soort lijn in.
Ik voel het verschil ook wel,  maar ik doe er eigenlijk bijna nooit iets mee, met dromen.

Maar deze droom bleef een tijdje bij me.
En nja, ik had een gevoel dat het over iets ging dat gewoon ging gebeuren.
En dat is inmiddels ook gebeurd.
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte