Hoi,
ik heb je droom gelezen, inderdaad, prettig was hij niet, maar een nachtmerrie was het nu ook niet.
Op het laatste las ik dat je je droom als voorspellend ervaart, deze conclusie trek je uit bepaalde bronnen.
Persoonlijk zou ik voorzichtig zijn om een bepaalde droom als toekomstvoorspellend te bestempelen. Je denkt nu dat er tegenslagen zullen komen, ... als er dan tegenslagen komen - die hebben we allemaal - ga je dan niet te vlug besluiten van 'zie je wel dat de droom mijn tegenslagen voorspelde ? '
Ik moet toegeven, ik heb meer affiniteit met uittredingen dan dromen, omdat ik persoonlijk de waarde van uittredingen iets hoger schat. Dromen kunnen soms echt non-sens zijn, het hoeven zelfs niet altijd beelden te zijn. Soms droom ik van non-visuele verbanden, connotaties, systemen, waar ik noch kop noch staart aan heb.
Wel moet ik er aan toevoegen dat bepaalde dromen in een bepaalde context zeer waardevol kunnen zijn. Ook denk ik dat er inderdaad wel toekomstvoorspellende dromen kunnen zijn, alleen ben ik er heel voorzichtig mee.
Maar goed, jij voelt het zo aan, en je zit met dit gevoel. Verval echter niet in selffullfilling prophecy, dwz dat als je eenmaal een slecht resultaat verwacht, het er uiteindelijk ook zal komen, hoe dan ook. Wees zeker niet deterministisch, en wacht af. Ik ga je droom nu ook niet minimaliseren, alleen, trek niet té vlug conclusies uit een bepaalde droom. Het is, moet je weten, helemaal geen exacte wetenschap, en de grens tussen zo en anders is niet altijd scherp. Bekijk het dus van op een afstand, en leer uit andere dromen als je geen patronen of rode draad terug vindt. Dan heb je iets waar je kunt op bouwen, en dan kan je denken aan bepaalde boodschappen. Zo heb ik vaak dromen waarin ik in een vliegtuig zit dat geen hoogte wint, en dit type droom heb ik her meermaals gebracht, omdat ze voor mij zinvol was. De andere dromen die ik heb zijn niet zinloos, maar ik til gewoon niet te zwaar aan de inhoud.
Ik hoop dat je me goed begrijpt, ik wil enkel duidelijk stellen dat in het geval van dromen we wat voorzichtig moeten zijn met conclusies. De ware aard van dromen in het algemeen heeft niemand nog echt kunnen doorgronden tot nu toe.

Gelukkig lees ik ook dat je bijna nooit dromen hebt die vervelend zijn, dat is goed neiuws, de mijne kunnen vaak juist wel heel vervelend zijn (en een bron van frustratie

) maar daar heb ik wat leren mee leven !
Blijf zeker je dromen brengen als je er behoefte aan hebt !
Liefs Koen