Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 05:18:07
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Door het Raam Forum
|-+  Boeken van Sten Oomen / Door het raam Soul Travel
| |-+  De dood en zijn leerling
| | |-+  boekbespreking
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: boekbespreking  (gelezen 9054 keer)
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 08 December 2008, 20:02:56 »

Dit is de boekbespreking die ik op bol.com geplaatst heb (alleen zie ik het nog niet toegevoegd).

'De dood en zijn leerling is het autobiografische, spirituele verhaal van Alfred Ballabene waarbij hij zijn relatie met Vader Dood doorheen zijn leven beschrijft via Vayu. De dood is voor Vayu (de yogi-naam van Alfred) geen sinister, kil of macaber begrip, maar een ontmoeting, vriend, een goeroe en Gids die Vayu op zijn spirituele weg doorheen de jaren begeleidt en op deze manier Vayu inzichten verschaft rond ondermeer Karma, het bestaan, en de liefde. Het is op een pretentieloze, eenvoudige manier geschreven en mooi aangevuld met illustraties (haast met Ensoriaanse allures) die de lezer uitnodigen om zijn of haar knekelbeeld van 'de dood' te verzoenen met de kracht, wijsheid en vriendschap van de alomtegenwoordige Vader Dood die zich nochtans op een totaal andere manier aanbiedt . Alfred getuigt op een rustige, maar treffende manier over zijn contacten met Vader dood, tijdens uittredingen, of zelfs tijdens een gewone wandeling. Ik beveel dit boek dan ook met veel warmte aan vanwege de diepgang en wijsheid die het uitstraalt.'

Het boek is voor mij een echte aanwinst, ik heb het met veel plezier en interesse gelezen. Zoals één van de rescendenten op bol.com schreef, kan je niet zien dat het om een vertaling gaat. Dat wil veel zeggen !

Alfred en Sten, Dank je.

Liefs Koen.

Love and understanding - Koen
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 08 December 2008, 20:47:24 »

Hoi Koen.

Schitterend, dank je wel!  Lachebek

Ik ben bekend met het probleem op Bol.com. Rob G. die het boek van Alfred ook gelezen heeft, en een recensie wilde plaatsen op Bol, mailde Bol en mij hier ook al over. Hij had wel 30 keer geprobeerd het te plaatsen. Uiteindelijk is hem dat niet gelukt en hebben wij het voor hem gedaan. Er leek een bug te zijn op het woord 'autobiografisch'. Rob G. had net als jij dat woord gebruikt!  Geschrokken Dat woord moest worden weggelaten, anders wilde hij het niet plaatsen. Al te vreemd, maar daar leek alles op te wijzen.

Vreemd genoeg konden Jeroen en ik dus wel recensies plaatsen, dit deden we alleen om het te testen, omdat Rob G. zei dat het niet kon. We hebben heel wat moeite moeten doen om uit te zoeken waar de recensie niet op doorkwam. Bol kon geen probleem ontdekken en liet het erbij. Maar nu ik jou gehoord heb, besef ik dat er wel degelijk een bug zit op de recensiemogelijkheid bij Bol.

Wil je het eens proberen zonder het woord 'autobiografisch'? Dit woord kun je vervangen door wat vergelijkbaars.

Als je wilt, kan ik ook proberen jouw recensie te plaatsen op Bol. Ik vrees geen snelle medewerking van Bol, Rob had al meerdere malen erover gemaild, Bol schreef:

Citaat
Geachte heer/mevrouw,

In opvolging van onze e-mail van 2 december 2008 kunnen wij u het volgende laten weten.

U heeft in uw e-mail aangegeven dat u problemen heeft met plaatsen van een recentie op onze website. Wij hebben uw vraag hierna doorgegeven aan onze technische dienst.

Het is onze technische dienst niet gelukt uw probleem te reproduceren. Aangezien u geen foutmeldingen krijgt kunnen wij u helaas niet vertellen waar dit probleem aan mag liggen. Wij kunnen u helaas niet meer verder van dienst zijn.

Onze excuses voor het ervaren ongemak.

Met vriendelijke groet,

Pepijn Poolman

bol.com Klantenservice
www.bol.com
« Laatste verandering: 08 December 2008, 21:18:46 door Sten » Gelogd
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 08 December 2008, 21:51:32 »

Hoi,

Ik heb het herschreven zonder 'autobografisch', en idd, nu lukte het wel. Dit zou eigenlijk niet mogen, gek dat zo'n gewoon literair woord een bug veroorzaakt. Ik heb nu het woord 'levensverhaal' gebruikt, en dat werd wel geslikt !

Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 08 December 2008, 21:55:09 »

Hoi Koen.

Te bizar!  Geschrokken

Dat dit bij jou ook gebeurde, bewijst dat het inderdaad het woord 'autobiografisch' was.
Ik ben van plan Bol.com hiervan op de hoogte te stellen, dit lijkt me nou niet een woord om op te censuren!  Rollende ogen

Overigens vind ik jouw recensie zo mooi (geschreven) en treffend, je verdient zeker de € 100 van Bol voor 'de recensie van de maand'.  Lachebek

Hoop dat het ook goed gaat met je boek in wording, dat de wereld zeker zal verrijken.

Liefs,

Sten
Constantia
Administrator
Sr. Member

Constantia (Sten) Oomen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 08 December 2008, 22:27:23 »

Koen,

ik heb Bol.com gemaild en je een bcc'tje gestuurd.

Het blijkt dat ook bij andere boeken op bol.com niet gerecenseerd kan worden onder gebruikmaking van het woord 'autobiografisch(e)'. Ik kon het woord in recensies nergens vinden en heb als eerste bij recensies van autobiografische boeken gekeken.  Grijns
Ik heb het uitgetest bij het boek 'Mijn leven als geisha' en ja hoor: mijn recensie met het woord autobiografisch (e) verscheen niet!  Rollende ogen

Wat een ernstige bug zeg; al die arme mensen die dit woord gebruikten, hebben hun recensie doelloos de ether in zien zweven om nooit te landen op bol.com! En velen zullen niet gesnapt hebben wat er nu toch mis was met hun recensie. De technische dienst begreep het ook al niet.  Grijns

Groetjes,

Sten
« Laatste verandering: 08 December 2008, 22:34:35 door Sten » Gelogd
Koen
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 09 December 2008, 22:01:52 »

Bedankt voor de bcc, ik ben benieuwd naar de reactie ...

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte